Naše společnost zaměstnává zaměstnance na HPP. Před zimní sezonou byly v kanceláři nainstalovány termostaty, které měly ovládat přímotopy ve dvou místnostech. Do obou zásuvek byly nainstalovány přijímače spárované s termostaty, přímotopy se připojily do těchto zásuvek. Topení nefungovalo neustále, řídilo se teplotou v místnosti.
Účelem této instalace byla úspora na spotřebě energií v zimních měsících. Vedle jedné ze zásuvek s přijímačem byla ještě jedna “obyčejná” zásuvka, do které se připojuje počítač nezbytný k práci v dané místnosti. Zaměstnanec byl řádně (ústně) instruován o tom, že přímotop je připojen k zásuvce s přijímačem, a že po celou se na toto zařízení nesahá. Nemělo být ani vypínáno ani zapínáno - manuálně, vše bylo nastaveno v temostatu, který hlídal teplotu automaticky. Po 5 měsících vyšlo najevo, že zaměstnanec vědomě vypojil přímotop z kontrolované zásuvky a přepojil ho do zásuvky, která nebyla kontrolovaná termostatem. Každé ráno tak přímotop zapínal ručně a večer ručně vypínal. Nyní přišla faktura na doplatek 50.000 Kč. Můžeme zaměstnance požádat o úhradu tohoto doplatku? Případně, v jaké výši? Děkuji, Petra
Komentáře vytvořeny pomocí CComment