Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 33
Dne 20.2.2024 nám byla vyhotovena cenová nabídka na provedení instalatérských prací na novostavbě. Firma se přijela podívat na místo realizace a domluvit se na postupu za cca měsíc. Realizace proběhla cca 1.4.2024. Platnost cenové nabídky je uvedena jeden měsíc, takže již v době, kdy se prvně přijeli podívat, bylo po termínu. Nikdo nic neřekl. Faktura nám byla vystavena až minulý měsíc (11/2024). V mezičase jsme firmu urgovali a o fakturaci jim několikrát psali. Cena je samozřejmě mnohonásobně vyšší, než bylo na původní nabídce. Mají nebo nemají povinnost sdělit zákazníkovi předem, že cena je jiná, než bylo původně nabízeno a domluveno? Druhá otázka, mohou fakturovat až takto se zpožděním? Můžeme se nyní nějak bránit? Děkuji.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 34
Jak je to u úvěrových smluv, kde je RPSN více než 100? Je taková smlouva neplatná pro rozpor s dobrými mravy? A platí toto jen u spotřebitelských nebo i u podnikatelských smluv? Děkuji.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 38
Zboží, které mělo být vyrobené tzv. na zakázku a dodáno do data uvedeného ve smlouvě, dodáno nebylo. Předpokládám, že při mém odstoupení od smlouvy by si v tomto případě dodavatel ponechal již mnou zaplacenou zálohu. Tedy se domnívám, že správný postup z mojí strany je uplatnění požadavku na aspoň 10%? V tuto chvíli? snížení ceny. Oboustranné zrušení smlouvy a vrácení celé zálohy je druhou možností, rozhodnutí je na dodavateli. Je moje úvaha správná? V kladném případě, jaké je její "zákonné východisko"?
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 39
Chodil jsem do fitness centra Fitinn Brno, kde není klasické měsíční předplatné ale je tam roční. Požádal jsem o zrušení smlouvy a bylo mi řečeno, že musím platit ještě 6 měsíců. Neměla by být v zákoně nějaká možnost zaplatit za předčasné zrušení pouze smluvní pokutu a ne celou částku? Zde přikládám obchodní podmínky vypsané na jejich stránkách.
https://fitinn.cz/vseobecne-obchodni-podminky/
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 57
Má právo půjčovna aut dát penále za rychlou jízdu zákazníkům, kdy půjčovna monitoruje rychlost vozu instalovaným zařízením. Mají to ve smluvních podmínkách pronájmu vozidel. Je to vůbec legální, když pokutu za rychlou jízdu (domnívám se) může dát pouze policie a případně jiná státem zřízená a kontrolovaná instituce? Předem děkuji za odpověď.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 109
9.12.2024 mi zavolal pán z firmy Popávky.cz, měli jsme spolu nahrávaný telefonický rozhovor, ve kterém jsme se dohodli, že zkusím využít jejich služeb "poptávek na služby" a ať mi u nich tedy vyhotoví osobní profil. On mi tedy řekl, že mi profil vyhotoví (budu si ho moci pak ovládat) a do emailu, že mi pošle přístupový odkaz k profilu, fakturu (s částkou na které jsme se dohodli, že si vložím do svého profilu) a Obchodní podmínky. 10.12.2024 jsem si ráno přečetl ty Obchodní podmínky, které se mi nějak nezdály a službu jsem u nich tedy hned ráno (10.12.2024) písemně (emailem) zrušil (vypověděl). Ve všeobecných podmínkách bylo napsáno toto "Firma může odstoupit od uzavřené smlouvy. V případě odstoupení Firmy od uzavřené smlouvy do 2 pracovních dnů od uzavření smlouvy je, vzhledem k poskytovanému neomezenému plnění služby, Firma povinna uhradit Provozovateli storno poplatek ve výši 50% z předplatného. V případě odstoupení Firmy od uzavřené smlouvy v termínu 3 a více dnů od uzavřené smlouvy je Firma povinna uhradit Provozovateli storno poplatek ve výši 100% z předplatného." Má otázka tedy zní, lze (a případně jak) v tomto případě odstoupit od smlouvy bezplatně? Nebo budu tedy muset zaplatit 50% z té částky, která mi byla zaslána ve faktuře (přikládám), i když jsem neotevřel ani profil ani jejich zaslaný odkaz na poptávku? Děkuji Petr.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 119
Na e-shopu urbantrend jsem si objednal zboží a následně zjistil, že jde nejspíše o podvod, jelikož mnoho zákazníků své zboží nedostalo ani více než po roce a nevrátili jim ani peníze. Bohužel ani já jsem nedostal během 10 dnů žádnou informaci o mé zakázce a tak jsem zkusil zavolat na uváděnou zákaznickou podporu a zjistil jsem, že na číslo se nelze dovolat. Psal jsem mail a bylo mi odpovězeno to samé co uvádějí jiní zákazníci, tedy že dle jejich podmínek se může dodání zpozdit na 60, nebo 180 dnů, ale také na 360 dnů. Napsal jsem tedy mail, že vzhledem k okolnostem odstupuji od kupní smlouvy ještě před dodáním zboží a to navíc ve lhůtě 14 dní. Přišla mi však odpověď s odkazem na reklamační podmínky, kde je mimo jiné uvedeno toto:
"3. Odstoupení Prodávajícího od kupní smlouvy
3.1 Prodávající má právo až do převzetí zboží Kupujícím odstoupit od kupní smlouvy i bez udání důvodu, a to i tak, že oznámí Kupujícímu, že zboží nemůže dodat a vrátí mu zaplacenou kupní cenu v plné výši. Prodávající neodpovídá za škodu způsobenou odstoupením od kupní smlouvy Kupujícímu.
4. Odstoupení Kupujícího (spotřebitele) od kupní smlouvy
4.1 Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Kupující proto nemá právo na odstoupení od Smlouvy ve lhůtě 14 dnů.
Reklamační řád nabývá účinnosti dnem 22.3.2021.,,
Já se chci zeptat, zda prodejce vůbec smí takto obcházet zákony a měnit si lhůty dodání na 360 dní a podobně, případně jak postupovat abych alespoň dostal zpět své peníze. Děkuji za ochotu a přeji pohodový den. M. Č.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 252
Před rokem (12/2023) mě kontaktovali a zaplatil jsem zápis na jeden rok do katalogu do konce 29.11.2024. Letos (2024) mě nikdo nekontaktoval a chtějí zaplatit částku na 9.900 Kč bez DPH. Na zaplacení firemního zápisu do vyhledávacích katalogů. Zálohovou fakturu vystavili k datu 2.12.2024 a splatnost je 16.12.2024. Žádná dohoda nebyla mezi námi letos (2024) uzavřena a ani nás nikdo předem nekontaktoval. Napsali email: Prodloužení kompletní prezentace a poradenského servisu na celý rok nabízíme za 9.900 Kč bez DPH. V případě dotazů jsme Vám k dispozici.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 573
Pozval jsem si firmu na přetěsnění a opravu oken. Daná firma to v daný den nestihla, navíc u balkónových dveří zaměstnanci firmy poskládali kování ze starých a nových částí. Slíbili, že to dodělají další týden, bohužel už uběhl měsíc a stále nikdo nedošel dodělat rozdělanou práci. Na předávacím protokolu mám napsáno zaplatit při příští návštěvě, mohou po mě chtít zaplatit celou fakturu? Nemám problém se zaplacením, jen se bojím, že jak zaplatím, už je nikdy neuvidím.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 267
Pořídil jsem si fotovoltaickou elektrárnu od firmy Somi. Byla dražší než konkurence, ale poskytuje výhodu v tzv. "chytrém řízení", kdy prostřednictvím internetového připojení k webu dodavatele automaticky řídí celý provoz, a to od řízení nákupu elektřiny dle hodinových cenových nabídek (spotové cen), ukládání elektřiny do baterie, až po výhodný prodej přebytků elektřiny.