Na e-shopu urbantrend jsem si objednal zboží a následně zjistil, že jde nejspíše o podvod, jelikož mnoho zákazníků své zboží nedostalo ani více než po roce a nevrátili jim ani peníze. Bohužel ani já jsem nedostal během 10 dnů žádnou informaci o mé zakázce a tak jsem zkusil zavolat na uváděnou zákaznickou podporu a zjistil jsem, že na číslo se nelze dovolat. Psal jsem mail a bylo mi odpovězeno to samé co uvádějí jiní zákazníci, tedy že dle jejich podmínek se může dodání zpozdit na 60, nebo 180 dnů, ale také na 360 dnů. Napsal jsem tedy mail, že vzhledem k okolnostem odstupuji od kupní smlouvy ještě před dodáním zboží a to navíc ve lhůtě 14 dní. Přišla mi však odpověď s odkazem na reklamační podmínky, kde je mimo jiné uvedeno toto:
"3. Odstoupení Prodávajícího od kupní smlouvy
3.1 Prodávající má právo až do převzetí zboží Kupujícím odstoupit od kupní smlouvy i bez udání důvodu, a to i tak, že oznámí Kupujícímu, že zboží nemůže dodat a vrátí mu zaplacenou kupní cenu v plné výši. Prodávající neodpovídá za škodu způsobenou odstoupením od kupní smlouvy Kupujícímu.
4. Odstoupení Kupujícího (spotřebitele) od kupní smlouvy
4.1 Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Kupující proto nemá právo na odstoupení od Smlouvy ve lhůtě 14 dnů.
Reklamační řád nabývá účinnosti dnem 22.3.2021.,,
Já se chci zeptat, zda prodejce vůbec smí takto obcházet zákony a měnit si lhůty dodání na 360 dní a podobně, případně jak postupovat abych alespoň dostal zpět své peníze. Děkuji za ochotu a přeji pohodový den. M. Č.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment