29.6.2022 jsme se vrátili z 15 denní "dovolené" v Turecku Šidě přes CK Čedok. Hotel neodpovídá 5 hvězdám. Na pokojích byla strašná špína, byl tam hluk od bazénu i od lidí vedle z pokojů, na který jsme my i sousedi chodili neustále klepat. All inclusive byl taky hrozný, jídlo připálené, mastné, každý den to samé, všude špína, člověk by si nejradši nádobí sám umyl před použitím.
Před necelými 2 lety (nyní 6/2022) koupil partner byt do osobního vlastnictví OV. Při změně předsedy SVJ a kontrolou dokumentace zjistil předseda, že komín k našemu bytu neprošel revizí spalinových cest. Revize je vystavena na jméno předchozí majitelky bytu, která nám tento fakt zatajila. V kupní smlouvě o revizích není žádné slovo, jen formulace, že byt je obyvatelný.
1.11.2021 jsem koupil v prodejně Mountfield v Jaroměři hliníkovou solární sprchu De Luxe za 8.650 Kč. S důvěrou jsem převzal originálně zabalenou krabici a u pokladny zaplatil. Vzhledem k podzimu jsem krabici se sprchou uložil v garáži na zimu. Nyní jsem chtěl sprchu nainstalovat a s údivem jsem po rozbalení krabice našel jinou plastovou sprchu, typ Standart v aktuální ceně 4.990 Kč.
Chci prodat pozemek za 200.000 Kč manželům, kterým jsem již vloni (2021) prodala dům a nějaké pozemky. Tento pozemek s tím sousedí a již jej částečně užívají. Prodej se zdržel kvůli dělení parcely. To pro vysvětlení, proč jim to chci prodat i když teď nemají k dispozici celou částku. Mohli by zaplatit 100.000 Kč ihned po podání návrhu na vklad do KN a druhou polovinu do 31.12.2022.
Prosím o radu ohledně nesprávného určení hranic pozemku a jeho zakreslením do katastru. V r. 2010 jsme si najali geodetickou společnost, aby rozdělili pozemek na dvě části. V terénu byly pevně umístěny geodetické značky a současně tato najatá společnost zajistila zápis na katastru. V r. 2019 jsme jednu část pozemku prodali přes realitní kancelář.
Řeším momentálně problém s jedním pánem. Domluvili jsme se přes facebookový prodejní portál marketplace na výměně dronů tzv. kus za kus. Výměna proběhla osobně s vyzkoušením obou kusů, zhodnocením stavu obou dronů a i vyzkoušení v letu. Po pěti dnech mě pan kontaktoval s tím, že mu v dronu nejspíš selhala baterie.
Koupili jsme novostavbu a nastěhovali se v prosinci 2021. Před námi tu bydlela první majitelka 4,5 roku. Během dvou měsíců se nám začala tvořit plíseň v rohu koupelny u stropu pod střechou. Také jsme až teď objevili, že po úplném vyklopení okna, je vnitřní rám úplně černý od plísně nasbírané za roky. Jsme trojdomek, kde nám oba sousedé potvrdili, že mají také plíseň na stejném místě, jedni dokonce i ve dvou dalších místnostech po obvodu stropu.
Po smrti přítelova bratra zdědily každé z jeho 3 dětí 1/6 podíl na bytě, který přítel s bratrem vlastnili na půl. Dvě děti jsou dospělé a dceři je 8 let. Její máma nechce, aby dcera 1/6 bytu vlastnila a raději by pro dceru získala částku za podíl. Přítel je ochotný ji vyplatit. Prosím, jak se v tomto případě postupuje ať neuděláme chybu? Na koho se obrátit?
Jeden z komponentů fotovoltaické elektrárny je sada osmi kusů akumulátorů. V záruční době 24 měsíců po instalaci celého zařízení byly všechny akumulátory vyměněny pro 100% nefunkčnost a byly instalovány nové stejné značky a parametrů. Je na tyto nově instalované akumulátory opět záruka 24 měsíců, nebo jiná doba? Děkuji za odpověď a přeji hezký den. Alex.
Koupila jsem auto v autobazaru. Na evidenční prohlídce technik náhodou přišel na to, že obě přední pneumatiky neodpovídají velikosti v technickém průkazu. Konkrétně se jedná o jiný profil pneu, který není v TP uveden. Při koupi jsem si toho samozřejmě nevšimla. Mám v tomto případě právo na reklamaci v autobazaru?