2/2022 jsem koupila přízemní byt v činžovním domě. S kupní smlouvou jsem i zprávu o určitých závadách na bytě, které je zapotřebí řešit a slevu 100.000 Kč. Ze zprávy vyplývá, že je nutné odizolovat podlahy v bytě, ale zároveň jsou nutné tyto práce na fasádě:
Z venkovní strany doporučuji odmontovat okapnici a zkontrolovat hydroizolaci na stěně.
2021 jsme koupili novostavbu rodinného domu. Naši prodávající stavěli dům svépomocí, přicházíme tedy stále na vady a problémy v rámci domu. Vím o pětileté odpovědnosti v rámci občanského zákoníku, nicméně se chci zeptat, jelikož už mám noční můry kvůli věčným problémům. Měli jsme tu technika staveb, neodhalil nic extra závažného (vše jsme již opravili).
2022 jsme koupili s manželem 2 pozemky – pole. V kupní smlouvě potvrdil původní vlastník, že se na nemovitosti neváží žádné závazky (též nic nebylo zapsáno v KN). O dodatku nájemní smlouvy, uzavřené mezi zemědělcem a původním majitelem, kde je ustanoveno předkupní právo nájemci jsme se dověděli od najaté AK.
Dne 25.1.2023 jsem si při telefonním nátlaku koupila stroj, nechala jsem se nachytat má chyba. Byla jsem ale uvedena v omyl, nebylo mi řečeno, že nesmím od "smlouvy" odstoupit (100% storno) zákon mi ovšem toto právo dává a především mi nebylo řečeno, že nekupují nové zboží!!
Koupil jsem byt v novostavbě a uvažuji o jeho prodeji. Jedná se o 2kk na okraji Prahy. Bohužel v bytě je nadměrný hluk - dupání sousedů, splachování WC apod. Pokud jsem byt koupil před 11 měsíci a do půl roku ho prodám. Kdo je ze zákona zodpovědný za např. nesplnění akustických norem?
Prosím o informaci do kdy nejpozději /za jak dlouho po převzetí - vyložení z kamionu u odběratele/ lze podle zákona reklamovat čerstvé nevysušené neimpregnované jehličnaté řezivo. Jsou nějaké zákonné lhůty, nebo lze reklamovat třeba i za pár měsíců. Děkuji za odpověď Vendula.
Jakou mám odpovědnost za zařízení/zboží, jehož nejsem výrobcem, které zákazníkovi dodám v rámci jeho instalace a u něhož se v záruční době vyskytne vada. Např. když jako elektrikář (OSVČ) dodám a namontuji svítidlo u něhož se později vyskytne výrobní vada. Vada je výrobcem uznána, tj. nejednalo se o vadu, kterou bych způsobil já neodbornou montáží.
Řeším následující situaci ohledně reklamace faktury na elektřinu a chtěl bych znát Váš názor na mou situaci a jak případně dále v tomto sporu postupovat. Výši sporu odhaduji na cca 20.000 až 30.000 Kč. Popis situace: Dne 31.10.2022 na mou žádost mi můj dodavatel energií ArmexEnergy vystavil fakturu na elektřinu za období 1.1.2022 až 31.10.2022 s nedoplatkem ve výši 20.162 Kč a tato faktura je předmětem mého sporu.
V rubrice Reality na internetu jsem si našla byt ke koupi. S nezávislým makléřem, který byt prodává, jsem začala prodávat můj stávající byt, abych měla peníze na nový. V katastru nemovitostí ČR jsem zjistila, že byt ke koupi je vedený takto: "Typ jednotky: jednotka vymezená podle zákona o vlastnictví bytů. Způsob využití: jiný nebytový prostor."
Koupili jsme dvě klimatizace (tepelná čerpadla) na bazos.cz od firmy (s. r. o). Máme fakturu, kterou jsme si nechali vystavit na naše s. r. o. Když jsme je chtěli namontovat, tak nám pánem co klimatizace / tepelná čerpadla montuje bylo sděleno, že byly neodborně demontovány a skladovány a nelze je použít. Máme od něj i písemné vyjádření. Firma odmítá vrátit peníze za koupené zboží. Bylo zakoupeno v září 2022. Máme právo na vrácení peněz? Pokud ano jak s firmou komunikovat, aby peníze vrátila.