Daně, obchod, živnost, podnikání
- Základní údaje
- Uložil(a): Ing. Martina Janečková (daň. poradce)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 1387
Zemřel mi tatínek a maminka se rozhodla věnovat jejich auto mému synovi, jejich vnukovi. Na notářství, které dědictví vyřizovalo, mi řekli, že přímo to není možné, ale je nutný převod nejprve na mě jako přímou dědičku a pak teprve na syna. Musí syn v tomto případě (asi dar ode mě, co by i toto obnášelo, jak postupovat? ) uhradit ekologickou daň (jde o auto z roku 1992) nebo se to převodů v rodině netýká?
- Základní údaje
- Uložil(a): Ing. Martina Janečková (daň. poradce)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 5861
Zemřel mi tatínek a maminka se rozhodla věnovat jejich auto mému synovi, jejich vnukovi. Na notářství, které dědictví vyřizovalo, mi řekli, že přímo to není možné, ale je nutný převod nejprve na mě jako přímou dědičku a pak teprve na syna. Musí syn v tomto případě (asi dar ode mě, co by i toto obnášelo, jak postupovat? ) uhradit ekologickou daň (jde o auto z roku 1992) nebo se to převodů v rodině netýká?
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Jiří Vopička (advokát)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1581
Známý si koupil v červenci 2015 renault megane kombi 2006, na který jsem se byl i s ním před koupí podívat. Upozorňoval jsem ho na převařený držák motoru a jiné čelo z megane sport, i přesto ho koupil. 17.5.2016 mu z ničeho nic prasklo podruhé čelní sklo na stejné straně a při tom se zjistilo, že na vozidle je navařená jiná střecha.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Jiří Vopička (advokát)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1634
Známý si koupil v červenci 2015 renault megane kombi 2006, na který jsem se byl i s ním před koupí podívat. Upozorňoval jsem ho na převařený držák motoru a jiné čelo z megane sport, i přesto ho koupil. 17.5.2016 mu z ničeho nic prasklo podruhé čelní sklo na stejné straně a při tom se zjistilo, že na vozidle je navařená jiná střecha.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Lukáš Mohyla (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 4526
Vrátila jsem eshopu zboží ve 14denní lhůtě, ale bylo vyprané (zboží jsem vyprala před prvním použitím - zvyk). Eshop se odvolává na své obchodní podmínky, ve kterých zmiňuje, že zboží při vrácení nesmí být vypráno. Prosím, jaký postup byste mi nyní doporučili?
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Lukáš Mohyla (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1287
Vrátila jsem eshopu zboží ve 14denní lhůtě, ale bylo vyprané (zboží jsem vyprala před prvním použitím - zvyk). Eshop se odvolává na své obchodní podmínky, ve kterých zmiňuje, že zboží při vrácení nesmí být vypráno. Prosím, jaký postup byste mi nyní doporučili?
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1204
Můj bývalý "zaměstnavatel", kde jsem pracovala na základě ŽL/fakturace, mi více jak rok dluží cca 30.000 Kč. Již pro něho nepracuji. Část nesplacené faktury mi byla splácena po mikro částkách a též jsem si od něj odebrala zboží, abych alespoň něco měla. Stále slibuje, jak zaplatí a že je to na cestě.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Jiří Vopička (advokát)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 3091
Kupující ode mě 02/2016 zakoupila zboží (kabelka v novém stavu) na inzerním portálu sbazar.cz. Nyní mi napsala, že ji chce reklamovat. V inzerátu jsem neuváděla, že poskytuji záruku. Má kupující nárok na reklamaci? Děkuji, Miriam
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1356
Jak dál postupovat při vyřízení reklamace. V kamenném obchodě jsem si zakoupila kabelku. Bohužel, až po příchodu domů, jsem si všimla, že je seknutá. Ze zdravotních důvodů jsem ji reklamovala až po měsíci. Byl mi vystaven reklamační lístek, kde prodávající si zaznamenala pouze moji adresu.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1345
Jak dál postupovat při vyřízení reklamace. V kamenném obchodě jsem si zakoupila kabelku. Bohužel, až po příchodu domů, jsem si všimla, že je seknutá. Ze zdravotních důvodů jsem ji reklamovala až po měsíci. Byl mi vystaven reklamační lístek, kde prodávající si zaznamenala pouze moji adresu.