Dne 20.4.2024 jsem s pracovníkem ČSOB pojišťovny uzavřel pojistnou smlouvu distančním způsobem, tedy po telefonu. Jednalo se o pojištění vozidla (havarijní + povinné ručení). Uzavřenou smlouvu však pracovník pojišťovny neposlal na můj email, který jsme si jasně odsouhlasili, ale poslal jej na email třetí osobě. I když tou třetí osobou je můj vlastní syn, se kterým bydlíme společně v jednom domě a zná mé osobní údaje vč. rod. čísla, mám za to, že ani můj syn by neměl vědět jaké smlouvy uzavírám.
Email mého syna je zcela odlišný od mého emailu, takže nevím, kde jej pojišťovna vzala, ale toto není předmětem zkoumání ani dotazu. Ve smlouvě jsou uvedeny mimo mých osobních údajů i údaje mojí manželky (synovy matky), protože manželka je vlastník vozidla a já jsem pojistník daného vozidla. Dále jsou ve smlouvě uvedeny údaje o vozidle - VIN kód, cena vozidla a taky cena pojistného. Můj dotaz zní: k jakému pochybení ze strany pojišťovny došlo, zda přímo k porušení zákona o ochraně osobních údajů, nebo o prozrazení důvěrných informací? Můžu po pojišťovně požadovat nějakou finanční náhradu za dané pochybení, jakým způsobem a v jaké výši? Předem děkuji za odpověď. Mojmír.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment