Řeším koupi elektrokola. Obecně jsem zatím došel k pozici, že bych chtěl mít jedno slabší elektrokolo na sport, jedno silné elektrokolo na dojezd a jednu elektromotorku. Zvazuju při tom výběru různé poměry cen, výkonu, dostupnosti, užití a zase ceny ad.
1). slabší elektrokolo (nejspíš čínské - import, nebo vlastní výroba) = rád bych s ním na silnici i cyklostezku
- motor do 1kW (vyhovuje Vyhlášce Ministerstva dopravy č. 341/2014)
- konstrukční rychlost nedokážu omezit na vyhláškou požadovaných 25km/h (reálné dokážu 40km/h)
Jaká je nejjednodušší cesta - registrovat to jako moped nebo jinak? Nevadí mi případně platit zákonné pojištění ve výši pár set ročně, ale nějakou drahou homologaci bych neustál. Indikativní foto: https://e-bike48.cz/_files/200000148-46bf047b3c/DSC_0194.JPG
2). silné elektrokolo (určitě čínské - import) = rád bych s ním na silnici i cyklostezku
- motor cca do 5kW
- čím více, tím lépe. reálné kolem 80km/h
Jaká je nejjednodušší cesta - registrovat to jako moped nebo jinak? Musí mít homologaci? Pojištění? Indikativní foto: https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1kSuIO3HqK1RjSZJnq6zNLpXag/Leili-12000W-duál-suspension-electric-bike. jpg
3). elektromotorka (import z činy ... nikdy tu nebyla nijak homologovana či jinak testována) = pouze na silnici
- motor cca 10kW
- rychlost 150km/h+
Jakým způsobem se může přihlásit k provozu na pozemních komunikacích? Musím mít nějaké konstrukční dokumenty od výrobce? Pokud je nemám?
indikativní foto: https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1hYsrLIfpK1RjSZFOq6y6nFXaX/10000w-max-speed-150km-h-electric-motorcycle.jpg
Děkuji. Zdeněk.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment