10/2020 jsem byl v Portugalsku na dovolené cca na 10 dní, na celou dobu jsem měl tam pronajaté auto. Všechno v pořádku, po návratu po několika málo měsících dorazil účet za dálniční mýtné (od společnosti EPCplc), ca. 80 EUR. V pořádku, ihned jsem zaplatil, a čekal, že mám vše z krku. Po více než 3 (!!! ) letech, cca 11/2023 dorazila od stejné společnosti další faktura na nezaplacené mýtné, jehož součástí byla i jakási pokuta, celkem cca. 145 EUR.
Kontaktoval jsem firmu, doložil jsem, že jsem již mýtné před lety zaplatil. Firma mi ale jen tvrdí, že se jedná o jiný případ, i když jde o přesně stejné období a stejné auto (identická SPZ). Nikdy mi nebylo vysvětleno, jaké další dálniční poplatky a pokuty to jsou, proto se mi do placení nechce, již jsem jednou a řádně zaplatil. Můj hlavní dotaz zní: Může se mi firma ozvat i více než 3 roky po tom, co jsem odjel z Portugalska? Bez předchozího upozornění? Není tam nějaká promlčecí doba, resp. nějaká lhůta, do kdy mi faktura musí být zaslána, abych byl povinen jí zaplatit? Ta faktura totiž přišla již rovnou s jakousi pokutou. Já jsem ale o nějakém nezaplaceném mýtném do té doby neměl šanci se dozvědět. Proto ani nesouhlasím s tím, že nějaké mýtné zůstalo nezaplacené. Předem díky za odpověď, Pravoslav.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment