Jsem dopravce a můj řidič taxislužby vezl zákazníka - cizince (v reálu šlo o kontrolu z Magistrátu hlavního města Prahy, ale to nevěděl). V úvodu řekl zákazník cílové místo a ptal se na cenu (anglicky a šlo o rušné místo) a řidič cenu odhadl na 580 Kč. Řidič zapnul taxametr a vyjel.
V průběhu cesty ho zákazník upozornil, že jede jinam (šlo o omyl, řidič se skutečně spletl a přeslechl - Arbesovo náměstí x Ortenovo náměstí). Řidič si uvědomil chybu, otočil se a jel na správné místo. Na taxametru byla částka 416 Kč a ta byla správná a odpovídající (odpovídala ujetým km, ceně za km i ceně za čekací dobu i nástupní sazba a řidič vydal zákazníkovi účet). Řidič vědom si svého pochybení ale nepožadoval 416 Kč, ale pouze 100 Kč. Špatně porozuměl cílové místo a tím zákazník ujel více km, než by bylo původně nutné. Kdyby si řidič řekl o 416 Kč, de fakto by došlo k poškození zákazníka, protože tolik km řidič ujet neměl. Magistrát hlavního města Prahy toto ohodnotil jako předražení a dostala jsem jako dopravce pokutu 40.000,-. Se zdůvodněním, že když si řidič před jízdou řekl o 580 Kč, tak porušil zákon a kdyby mu zákazník tuto cenu zaplatil, tak by došlo k předražení, konkrétně o 164. Kdyby došlo k předražení, tak je to porušení zákona a proto tato pokuta. Na morální aspekt, správné jednání řidiče a reálně zaplacenou cenu 100 Kč vůbec nebylo přihlédnuto. Bohužel i po odvolání zůstav stav neměnný a pokuta mi byla opětovně a se stejným zdůvodněním uložena znovu a v této výši.
Je toto právně správné a v krajním případě, je pokuta zpět vymahatelná soudně? Přijde mi to úplně postavené na hlavu a naprosto postrádající logické uvažování a individuálnost případu. Děkuji a s pozdravem, Irena.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment