Syn při cestách do zaměstnání používal mé starší vozidlo. Dne 7.4.2017 při cestě domů jel po hlavní čtyřproudé silnici, v pravém pruhu, když z vedlejší vyjel jiný automobil, do kterého syn narazil v křižovatce zezadu, v místě kde byla povolená rychlost 80 km/h a hustě pršelo. Přivolaná Policie ČR neurčila viníka na místě a asi po měsíci předala nehodu k došetření na správní orgán.
Protože k cestám do zaměstnání syn potřeboval jiný automobil a z výše uvedené situace jsem byl přesvědčen, že po výpočtu brzdné dráhy není vina na straně syna, půjčil jsem si v půjčovně náhradní vůz - 8.4.2017. 16.6.2017 jsem se po několikátém telefonickém dotazu na správním úřadu dozvěděl, že po přezkoumání dokumentace byl viníkem určen druhý řidič, který měl neprodleně informovat svoji pojišťovnu - Allianz. Tak jsem Allianz ihned telefonicky kontaktoval, ale bylo mi sděleno, že viník ještě nic nenahlásil, ale pošlou jejich likvidátora k prohlídce mého vozu, se kterým mi bylo opět zakázáno provádět případné opravy, jak již po nehodě Policií ČR. Prohlídka proběhla 20.6.2017 se závěrem, že i když je vůz starší, jeho stav je hodnocen na třístupňovém hodnocení známkou 2, ale vzhledem ke stáří by oprava stála cca 120.000 Kč a proto navrhují totální škodu. V protokolu je také uvedeno, že náhradní vůz budou hradit do 25.6.2017.
Protože jsem po této zprávě byl nucen rychle řešit situaci vrácením náhradního vozu a zakoupením jiného k cestám do práce, rozhodl jsem se havarovaný vůz dát k ekologické likvidaci. Vůz stál od havárie v půjčovně, kde mi poskytli náhradní a zabíral místo - majitel mi chtěl začít účtovat parkovné. Potom se začaly ze strany Allianz dít věci, se kterými bych chtěl poradit.
1. Hodnota totální škody mi byla vyplacena částkou 9.000 Kč a i po odvolání, že ceny obdobných vozů se shodným vybavením se pohybují v rozmezí 18-26.000 Kč by bylo sděleno, že jejich výpočet je správný.
2. Ještě větší problém nastal s úhradou půjčovného - po zaslání faktury za půjčovné v době od následujícího dne po nehodě, což bylo 78 dní a z důvodu, že nejsem plátce DPH, kterým půjčovna je, jsem půjčovně podepsal plnou moc k inkasování fakturované částky. Půjčovna mi nahlásila, že dostala úhradu pouze za 6 dnů a požaduje po mě doplatit zbytek, což je při ceně 500 Kč/den + DPH více než 43 000 Kč.
Na moji reklamaci proč je částka tak nízká mi Allianz odpověděla, že půjčovné hradí až od dne nahlášení - 16.6.2017. Na další reklamaci, že jsem nemohl dobu kdy byla nehoda v šetření Policií ČR a správním orgánem řešena jsem již žádnou odpověď nedostal.
Jak dále postupovat? U nehody, kde nebyla vina na naší straně mi vznikla jednáním Allianz škoda vyšší než 50.000 Kč. Když jsem se chtěl telefonicky na toto zeptat likvidátora, který je pod dopisem o zamítnutí reklamací podepsán i přes příslib operátorky na telefonní lince, že mají povinnost do 2 pracovních dní odpovědět jsem se odpovědi ani po 3 týdnech nedočkal. Děkuji, Radomír
Komentáře vytvořeny pomocí CComment