Dotaz se týká pracovní doby a práce přesčas. Jsem účetní malé obce, na obecním úřadu pracuji od 1996 a od prvopočátku jsem měla pružnou pracovní dobu s tím, že pokud bude potřeba v období uzávěrek, kontrol apod. , musí být dodrženy termíny a případná práce přesčas byla ohodnocena.
Předchozí starostové to všichni akceptovali. Bohužel tuto skutečnost nemám uvedenu ani v původní pracovní smlouvě, ani to nemáme ošetřeno směrnicí či kolektivní smlouvou. Náš současný starosta po mně vyžaduje účast na zasedání zastupitelstva, jednání finančního výboru, ale neuznává závěrkové a inventurní období. Ani není ochoten uznat skutečnost, že se starám o manželovu maminku, která je diabetička na inzulinu s počínající demencí a ústní dohoda na začátku jeho volebního období zněla, že není problém, ale všechno si nadpracuji. Nyní se z nějakého důvodu rozhodl šikanovat své zaměstnance a mně konkrétně nařídil pevnou pracovní dobu s tím, že má s mými odpracovanými hodinami navíc problém atd. atd. Má starosta právo nařídit zaměstnanci účast na zasedání zastupitelstva, případně jednání finanční komise, nad rámec jeho pracovní doby? A dále, jak řešit situaci, kdy práce v závěrkovém období nelze stihnout v rámci pracovního fondu a starosta s prací přesčas nesouhlasí? Předpokládám, že co se týká péče o babičku, tady asi oporu v zákoně nenajdu. Lze se obrátit v tomto případě na zastupitelstvo a požadovat schválení přesčasů nebo úpravu pracovní doby z jejich strany? Ještě podotýkám, že u mně nejde o porušení pracovní kázně nebo nějaké chyby vyplývající z mé práce. Ale občas narazíme na člověka, který si potřebuje dokazovat svou moc za každou cenu. Děkuji za Vaše vyjádření. Barbora.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment