Na základě lékařské zprávy a doporučení jsem zaměstnavatele (státní instituce) požádala o zakoupení ergonomické kancelářské židle. Pracuji zde 23 let intenzivně u PC. Asistentka prodejní společnosti mi doporučila typ židle Adaptic (podle studií jeden ze dvou výrobců, kteří odpovídají deklarovanému účelu), který mi půjčili na týden vyzkoušet.
Židle je skvělá a řeší vše, co můj pohybový aparát potřebuje vzhledem k diagnóze. Cena je cca 20.000 Kč, problém spočívá v tom, že zaměstnavatel mi odpověděl, že si mám vyhledat židli do 10.000 Kč a že mě upozorňuje, že takový nákup není standardní záležitostí (jinými slovy, abych si moc nezvykala a nerozmohlo se to i pro ostatní administrativní pracovníky). Hledala jsem všude možně, ale obdobně funkční židle do 10.000 neexistuje. Na toto jsem písemně upozornila, odpověď ředitelky kanceláře úřadu byla, že tedy nedostanu žádnou, a tak se stalo. Židli jsem si koupila na své náklady, proti tomu zaměstnavatel nic nemá. Otázkou mi však zůstává, zda má či nemá zaměstnavatel povinnost mi židli zakoupit, je-li v lékařské zprávě uvedeno, že je nutné používat při práci na PC ergonomickou židli i adaptivní stůl, stejně jako anatomické lůžko atd... Resp. , zda je možno uplatnit nějakou stížnost, neboť vykonávání práce na židli současné a to i rozbité, může přispět k prac. neschopnosti až částečné invaliditě. Home office lze pouze na 2 dny v týdnu a v officu nemám podmínky. Děkuji předem.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment