Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Měl bych dotaz, chci spustit e-shop s homeopatiky (https://www.alza.cz/search.htm?exps=homeopatika). A co mě nejvíce zajímá: Na hlavní doméně bude magazín a poradna – kde budou garanti článků lékaři a články budou vypadat jako tady: https://svethomeopatie.cz/cs/714-na-zanet-mocovych-cest-vyzkousejte-homeopatika, kdy lékař radí, jaké homeopatika jsou vhodné např. na zánět močových cest. Dotaz k webu: 1. Mohu v článku, když píšu i konkrétním homeopatickém produktu, dát odkaz na e-shop na ten konkrétní produkt? 2. Mohu dát do článku alespoň banner na náš e-shop, obecně směřující na hlavní stránku e-shopu, ne na konkrétní produkt? 3. Když ne přímo do článku, mohu dát bannery např. do levé a pravé strany od článku směřující na e-shop? Případně umístit odkaz na e-shop v hlavním menu webu? 4. Např. zde: https://svethomeopatie.cz/cs/37-bolest-v-krku-angina je reklama na https://www.leky-heel.cz/produkt/2-angin-heel-s, ale nejde to tam koupit, kdyby odkazovali na ten produkt přímo na e-shop, tak je to špatně, když to není banner ani odkaz v konkrétním článku, ale obecně v kategorii? 5. Mohu si koupit bannerovou reklamu na svethomeopatie.cz, kdy banner bude odkazovat na e-shop, kde ty přípravky jdou koupit, porušili by zákon? Dotaz k e-shopu: 1. Může se uvést alespoň rozřazení, dle nemocí? Např. název kategorie by se jmenovala Homeopatika na kašel a pod tím produkty, ale u produktů už by bylo tvrzení: Používejte podle rady odborníka na homeopatii, tak jak to má Alza https://www.alza.cz/hekla-lava-ch9-gra-4-g-d12472792.htm. Obecně: budeme mít magazín a poradnu a na subdoméně e-shop (shop. domena.cz), tak nás zajímá jak moc můžeme magazín provázat s e-shopem a k samotnému e-shopu nás zajímá, zda můžeme uvést aspoň název kategorie, dle nemocí, samotné produkty, tam už nic nebude a vždy ať se řídí lékařem nebo odborníkem na homeopatii. Předem děkuji S pozdravem Haničinec. michalhanicinec@seznam.cz

    Odpověď:

    Při zvažování právní a etické stránky provozování e-shopu s homeopatiky ve spojení s magazínem a poradnou, kde se radí ohledně konkrétních homeopatických přípravků, je důležité postupovat v souladu s předpisy o reklamě a zdravotních tvrzeních. Tento projekt je specifický, protože spojuje informační obsah s možností zakoupení produktů, což vyžaduje pečlivé rozlišování mezi informační a prodejní částí webu. Níže jsou rozebrány odpovědi na jednotlivé otázky: Dotaz k webu (magazín a poradna) Odkaz na konkrétní produkt v e-shopu v článku Podle zákona o regulaci reklamy (§ 5 zákona č. 40/1995 Sb.) je reklama na léky vázána přísnými pravidly. Homeopatika spadají do této kategorie, proto nelze ve článcích přímé odkazy na konkrétní produkty doporučit, zejména pokud by článek působil jako přímé doporučení k nákupu konkrétního produktu. Pokud text obsahuje doporučení odborníka (lékaře), měl by se zaměřit na popis problému a možnosti jeho řešení obecně, aniž by obsahoval přímý odkaz na e-shop, aby se zamezilo dojmu skryté reklamy. Banner obecně směřující na hlavní stránku e-shopu v článku Obecný banner na e-shop jako celek, nikoli na konkrétní produkty, je přijatelnější. Měl by však být jasně označen jako reklamní obsah nebo umístěn odděleně, aby bylo zřejmé, že se jedná o komerční sdělení, a ne o součást odborné rady. Bannery na e-shop v postranní liště a odkaz v hlavním menu Pokud bannery budou umístěny mimo hlavní obsah článku a bude jasně zřetelné, že jde o reklamu, tato forma propojení by neměla být v rozporu s předpisy. Odkaz na e-shop v hlavním menu je také obecně přípustný, pokud není zaměnitelný s odborným doporučením. Odkaz na e-shop obecně v kategorii místo banneru v článku Umístění odkazu na produkt v rámci kategorie nebo obecné sekce je méně problematické než přímý odkaz v textu článku. Podobně jako na příkladu, který uvádíte, by však měl být odkaz koncipován tak, aby z něj nebylo zřejmé přímé doporučení konkrétního nákupu. Nákup bannerové reklamy na svethomeopatie.cz Zakoupení banneru, který by směřoval na váš e-shop, je přípustné, ale záleží na tom, jak bude reklama formulována. Musí být zřejmé, že se jedná o komerční obsah, a nemělo by dojít k zavádějícímu spojení s odbornými doporučeními nebo zdravotními tvrzeními. Dotaz k e-shopu Řazení podle nemocí V rámci legislativních omezení je možné vytvořit kategorie podle obecně popsaných zdravotních potíží (např. „Homeopatika na kašel“), avšak i zde platí omezení, aby e-shop neobsahoval přímá zdravotní tvrzení u konkrétních produktů, která nejsou schválena. Formulace upozorňující zákazníky, aby se řídili radou odborníka na homeopatii, jsou vhodným doplňkem. Celkové doporučení Váš projekt s oddělením magazínu a e-shopu (např. na subdoméně) může fungovat za předpokladu, že budou informace a obchodní obsah jasně oddělené. Texty v magazínu by měly být formulovány tak, aby obsahovaly obecné informace o možnostech homeopatie a nikoli výslovná doporučení ke koupi konkrétních produktů, což vám pomůže vyhnout se porušení zákona o reklamě. Uvedení e-shopu jako externího odkazu nebo v podobě obecného banneru je akceptovatelné, pokud je zřejmé, že jde o komerční obsah.

    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování