Ředitel školy XY měl velmi časté a vlekoucí se problémy se zajištěním výuky angličtiny. Jednoho dne se ale objevila příležitost, kterou by bylo škoda nevyužít – nabídka ze strany velmi úspěšné, plně kvalifikované učitelky, která působila v soukromé jazykové škole. Nabídka spočívala v zajištění výuky angličtiny v klíčových třídách (jednalo se o řádné povinné hodiny podle učebního plánu), ale měla ze strany paní učitelky jednu podmínku – vyučování zajistí na základě svého živnostenského listu, jako fyzická podnikající osoba, a škole bude svoji práci fakturovat jako službu.
Ředitel školy samozřejmě vnímal situaci jako velkou příležitost zajistit kvalitní výuku (na dotyčnou pedagožku měl vynikající reference. Měl samozřejmě obavy, zda tímto způsobem nedojde k porušení právních předpisů. Udělal si za pomoci svého zástupce, ekonomky školy a jednoho z kolegů ředitelů právní analýzu, zvážil všechna rizika a nakonec se rozhodl nabídku využít. Konzultací s paní učitelkou navíc zjistil, že alespoň malou část z potřebných hodin by byla ochotna pokrýt nějakou formou pracovně právního vztahu, čímž by bylo možné řešení zkombinovat.
Zvážil přitom jak znění školského zákona, zákona o pedagogických pracovnících, obchodního zákoníku i občanského zákoníku. Problém, který mu zejména ležel v hlavě, souvisel s odpovědností vyučující za žáky (z hlediska jejich bezpečnosti a ochrany zdraví) – může tuto odpovědnost vyřešit ve smlouvě? Klíčové také bylo, zda řešení neodporuje školskému zákonu. Děkuji. Magdaléna
Komentáře vytvořeny pomocí CComment