Zákon o DPH umožňuje archivaci dokladů v elektronické podobě. Musí být rovněž elektronicky uchovávána data zaručující věrohodnost původu daňových dokladů a neporušenost jejich obsahu, tedy že se jedná skutečně o původně vydaný doklad a že od jeho převedení do elektronické podoby nedošlo k jeho změně.
Zákon o dani z příjmu možnost elektronické archivace neuvádí, doklady je však pro účely daně z příjmu nutné evidovat po dobu, kdy může být daň doměřena, tedy 3 roky. Pro účely daně z příjmu a lepšího prokazování při daňové kontrole bych tedy doporučil ponechávat doklady v listinné podobě.
Rovněž pro případné občanskoprávní spory je vhodnější archivovat doklady také v listinné podobě.
S ohledem na nutnost zajistit také data prokazující věrohodnost elektronicky archivovaných dokladů se doporučuji obrátit na daňového poradce tak, aby archivace dokladů ve Vašem konkrétním případě plně odpovídala požadavkům finančního úřadu.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Minimální doba povinného uschování dokladů kvůli daním
Komentáře vytvořeny pomocí CComment