Chtěla jsem s vámi zkonzultovat oprávněnost zamítnutí reklamace zájezdu. V září 2011 jsme zakoupili zájezd a odcestovali na 11 dní do Řecka. Ubytování hotel 3 ***. Třetí den pobytu v podvečerních hodinách jsme nalezli řetez na dveřích recepce hotelu a dozvěděli se až po několika hodinách bez zaplacené stravy a nápojů (zaplaceno all inclusive).
Z telefonátu spolucestujícího s delegátkou, kterou musel kontaktovat klient, že došlo k okamžitému uzavření hotelu a krachu řecké společnosti. To znamenalo zbalit zavazadla a transport do jiného hotelu 3*** na druhou stranu ostrova, kde panují jiné klimatické podmínky (větrno,velké vlny). Letovisko bylo s velmi malou občanskou vybaveností oproti původnímu (hotel v pustině, minimum obchodů a restaurací,1 malá lékárna), větší vzdálenost k moři, naftová elektrárna na pobřeží, nepořádek, hluk z letiště ad. Vyjádřili jsme delegátovi nespokojenost požadavek na přemístění do původní lokality a stejné nebo vyšší kategorie hotelu dle smlouvy nebo návrat do ČR na náklady CK (ten nám byl ihned zamítnut). Delegát slíbil přesun, nekonal se. Na místě byly sepsány reklamační protokoly, kde nám bylo sděleno, že k situaci nedošlo vinou CK. Pobyt byl prodloužen ještě o 1 den z důvodu nějakých oprav na letišti Ruzyně a museli jsme doplácet parkování automobilu plus vícenáklady za hovorné do ČR na linku CK, atd. Po návratu do ČR jsme podali reklamaci, dne 20.10.2011 byl odesílán jednotný dopis s vyjádřením, že k situaci nedošlo vinou CK, ale z důvodu okamžitého uzavření hotelu. Dále, že náklady na stravu a ubytování v náhradním hotelu přesáhly cenu původního ubytování. Hotel prý splňuje standardní místní hygienické normy a odpovídá standardu, letadla a naftová elektrárnou neohrožuje civilní obyvatelstvo dle norem EU. Přemístění do jiného hotelu prý nebylo možné z důvodu naplněných kapacit hotelů v tomto frekventovaném termínu. Poté CK informuje, že mimo jiné vznikly velké nenávratné náklady s tímto spojené. Měli jsme za to, že cestovní smlouvu jsem uzavírali s předmětnou CK, objednali si ubytování, stravování a ostatní služby u ní a jí také vše i zaplatili, takže si za poskytované služby a své dílčí dodavatele v destinách ručí.
Reklamaci jsme podávali dle §852i odst. 1 a 2 zákona č. 40/1964 Sb, občanského zákoníku a žádali o kompenzaci formou vratky platby a nikoliv formou slevy, poukázek, atd. Výsledek = 10% sleva na další zájezd z katalogu Jaro/léto 2012. Co teď? Děkuji, MilenaOdpověď:
Reklamaci jste podali správně, to že nebyla ze strany CK uznána, nic neznamená. Můžete na CK podat žalobu na náhradu škody vzniklé v důsledku porušení smlouvy (podle § 852i odst. 1 ve spojení s § 420 občanského zákoníku). S ohledem na § 852j odst. 2 občanského zákoníku se domnívám, že ve Vašem případě nejsou splněny podmínky pro vyvinění se CK, a její odpovědnost a povinnost nahradit škodu je dána.
Pro jistotu si pročtěte obchodní podmínky CK a cestovní smlouvu z důvodu ujištění, že jste s CK uzavřeli smlouvu, v níž se CK zavázala zajistit Vám dopravu, konkrétní ubytování a další.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment