Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
    Reklamace vozidla Opel, vyjádření obch. zastoupení: obraťte se na dealera, kde jste vozidlo zakoupili. Dealer, kde vozidlo zakoupili servis  neprovádí, poslal automobil do OPEL Praha. Tam se k reklamacím a k vrácení vozidla vyjádřili, že to není důvod k vrácení vozidla.  Více viz níže - dopis Opelu níže. Mé dotazy: Mají nárok na vrácení vozidla po níže uvedených opravách? Kde mohou reklamaci provádět, rozumí se provozounou zastoupení OPEL i jejich značkový servis?

    Měl servis právo požadovat proplacení, zapal. svíček v reklamaci č.1? Kdyby došlo k reklamaci s vrácením vozidla, je pravda že se započítávají ujeté kilometry, a to tak, že při cca 47.000 km by nedostali ani polovinu pořizovací ceny? Když již zaspali prvních 6měsíců, jak teď postupovat, aby to vedlo k úspěchu, když záruka koncí již 16.července. Prosím o posouzení, zda by nestálo jít cestou znal.posudků v případě soudniho řešení?

    Zastoupení Opel ČR Záruční oddělení Olbrachtova 2006/9 Praha 4 140 00
    Věc: Odstoupení od kupní smlouvy
    Dne 16.7.2009 jsem zakoupil vozidlo Opel Zafira Essentia 1.6 CNG, VIN: W0L0AHM7000007456.
    Za opakované a jiné časté závady odstupuji od kupní smlouvy.
    Odůvodnění: Vše začalo tři měsíce po koupi auta. Někdy na 1-2 dny se rozsvítila kontrolka emisí.
    Auto začalo cukat, motor vynechával, zvýšená spotřeba. Později častěji!
    Návštěva servisu:
    1. 9.2.2010 - Výměna svíček na 11.500 km!!! Zaplaceny nové svíčky a nepomohlo!
    2. 8.3.2010 - Výměna relátek – také nepomohlo
    3. 11.8.2010 – 25.8.2011 – výměna vstřikování – pomohlo na tři měsíce
    4. 4.2.2011 – pro změnu nešel natankovat plyn, kontrolka emisí občas svítila(výměna svíčky, nic nezjištěno)
    5. 6.6.2011 – trvá(řeší se) - tentokrát svítí kontrolka emisí(bliká), auto nejede a nelze natankovat plnou nádrž! 6.6.2011 -
    opět výměna svíček a následně se problém zhoršil!
    Shrnuto: 5 x stejných závad na palivovém systému, 2 x nelze natankovat CNG do nádrží
    Pokaždé jsem ubezpečen, že je závada odstraněna, ale ta se opakuje nadále a objevují se další např. tankování! Dále: otáčky
    auta při volnoběhu kolikrát kolísají od 1000-3000! Párkrát při přeřazení na jiný rychlostní stupeň motor „zhasnul“(v
    rychlosti 100km/h, to je bezpečný)!
    Nezáleží, jestli se jezdí na CNG nebo benzín!
    Nehodlám po záruční době platit desetitisíce za opravy. Buď auto nechce jezdit, nebo do něj nejde natankovat (CNG), někdy i obojí. Stejné závady se stále opakují a přitom v autě už bylo snad všechno vyměněno!


    Odpověď:

    Předpokládám, že jste uzavřel kupní smlouvu podle obchodního zákoníku (zákon číslo 513/1991 Sb.), nicméně pro úpravu kupní smlouvy v obchodním zákoníku platí v oblasti odstraňování vad podpůrně úprava Občanského zákoníku a ten výslovně stanoví v § 622 odst. 2 věta druhá, že máte právo odstoupit od smlouvy.
    Pokud jsem správně pochopila, tak uvedené odstoupení jste firmě odeslal (věřím, že máte dodejku – pro prokázání doručení). Doporučovala jsem Vám zmínit, že žádáte vrácení kupní ceny a nabízíte převzetí vozidla podle potřeb nebo možností druhé smluvní strany.
    Takže shromážděte všechny podklady, které máte od koupě vozu, oprav atd. Společnosti napište předžalobní výzvu – požadavek vzájemně vrátit plnění do určitého termínu, s tím, že pokud nebudou nijak reagovat na tuto výzvu, bude kupní cena vymáhána soudní cestou (tu doporučuji nechat sepsat advokátem – hlavičkový papír advokátní kanceláře působí lehký psychický nátlak). A pokud ani výzva nezabere, tak podejte prostřednictvím svého zástupce žalobu k soudu (může být zvolena cesta, že bude žalována celá kupní cena a v rámci smírčího řízení, které soud povede před samotným jednáním o nároku, můžete nabídnout, že vzhledem k tomu, že auto jste dva roky užíval, tak jste ochoten slevit ze svého nároku nějakou přiměřenou částku – to už záleží na tom, jak se celá situace vyvine).
    Znalecký posudek v tomto případě považuji za nadbytečný.
    Úhrada materiálu za záruční opravu je zcela nepřípustná.
    Provozovnou se rozumí autorizovaný prodejce, ale samozřejmě reklamační nároky můžete uplatnit i v autorizovaném servisu.
    Praxe, že by se za necelých 50 tisíc kilometrů srážela cena na polovinu, zvláště u věci, které vykazovala vady v době, kdy měla ujetou cca pětinu, mi není známa a nepovažuji ji za soudy zažitou a nepřekonatelnou.
    Fakt, že záruka končí za necelý měsíc s nároky z odstoupení od smlouvy nesouvisí. Nicméně nevidím důvod otálet s podáním žaloby.
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování