Prarodiče mi prodali mobilní telefon od prodejce Buldoktel a to prostřednictvím e-shopu (http://www.buldoktel.cz). Následně bylo (již po době 14 dní od nákupu) zjištěno, že přístroj nemá českou lokalizaci. Ve značkovém obchodě HTC bylo dle IMEI přístroje ověřeno, že se jedná o zařízení určené pro německý, nikoli český trh (žádný značkový servis v ČR je do záruční opravy nepříjme). U prodejce byla uplatněna reklamace na uvedenou lokalizaci. Žádná informace (na webu firmy ani jinde) na skutečnost, že se nejdená o přístroj určený pro ČR ani o neexistenci české lokalizace, neupozorňuje. Reklamaci prodejce vyřešil doinstalováním SW, který jakousi lokalizaci provedl, nicméně po "hard resetu" (resetování na tovární nastavení) je přístroj opět ve stavu bez lokalizace.
Zajímá mě, zda:
1) je možné v ČR prodávat zařízení, které není určené pro náš trh,
2) zda lze tuto skutečnost interpretovat jako rozpor s kupní smlouvou a tedy od smlouvy odstoupit,
3) zda můžete doporučit další postup (zařízení nebylo z této reklamace převzato, protože výše uvedenou skutečnost se podařilo zjistit již při kontrole zařízení při přebírání z reklamace.
Děkuji, MojmírODPOVĚĎ
Odpovědi jsou vcelku nasnadě:
1) Stávat by se to nemělo a je to důvod pro podnět k šetření pro Českou obchodní inspekci
2) Ano, šlo by takto vadu interpretovat
3) Odstupte od smlouvy pro rozpor s kupní smlouvou.
1) Stávat by se to nemělo a je to důvod pro podnět k šetření pro Českou obchodní inspekci
2) Ano, šlo by takto vadu interpretovat
3) Odstupte od smlouvy pro rozpor s kupní smlouvou.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment