Dal jsem do autoservisu starší vozidlo s poruchou motoru, kdy v důsledku konstrukční nedokonalosti došlo ke ztrátě chladící kapaliny z chladiče (přestože ve vyrovnávací nádržce byla stále viditelná normální hladina chladící kapaliny) a následnému přehřátí motoru vozidla a tzv. zadření motoru. Před tímto „zadřením“ vozidlo fungovalo normálně a toto jsem z důvodu uvedené závady odstavil při jízdě zajetím ke krajnici a vypnutím motoru, poté bylo vozidlo, naloženo na tzv. odtah a převezeno do servisu.
Zde jsem se domluvil na opravě uvedené závady, kdy jsme však nesepisovali žádný zakázkový list s uvedením konkrétní opravy. Při této opravě pak v servisu zjistili další vadné součásti (ramena, brzdové kotouče apod.) kdy jsme se domluvili na výměně těchto součástek. Bohužel při demontáži motoru z vozidla došlo (dle mého názoru) ze strany servisu k poškození jedné z koncovek uchycení táhel k ovládání mezi řadící pákou a převodovkou, kdy mi ze strany servisu bylo řečeno, že tato součástka se v důsledku stáří při rozebírání „rozpadla na prach“ a nebyli mi schopni toto poškození nijak ukázat nebo doložit, přestože jsem to po nich požadoval a oponoval jim tím, že s řazením vozidla nebyl nikdy žádný problém, a že kdyby na vozidle byla tak závažná vada uvedené součástky, musela by se projevit už při provozování vozidla, neboť právě při řazení je na tuto vyvíjen nemalý tlak a to při každém pohybu řadící páky. Osobním dotazem v jiném autorizovaném servisu mi bylo ze strany přijímacího i servisního technika řečeno, že tato součástka se nemohla rozpadnout na prach, ale mohla být pouze nějak rozlomena neodbornou demontáží, přičemž demontáž této součásti je relativně jednoduchá procedura bez potřeby použití větší fyzické síly ovšem za užití správného technického postupu demontáže. Zbylé tři koncovky stejného provedení zůstaly neporušené (funkční). Když mi byla po opravě vozidla předána faktura a byl jsem vyzván k jejímu zaplacení, zjistil jsem, že součástí faktury jsou táhla řazení s cenou 10.654 Kč. Oslovil jsem tři autorizované servisy s dotazem na cenu táhel řazení a všichni mě potvrdili cenu originálního dílu táhel cca 6.423 Kč (je možnost si na zakoupenou součástku navýšit cenu a o klik %), cena ostatních položek je v pořádku, kromě položky za táhla řazení, kdy on mi řekl, že pokud to nechci zaplatit, tuto součástku vymontuje, cenu za ni mi odečte a vozidlo si můžu po zaplacení faktury převzít, ale bude nepojízdné. Řekl jsen, že s tím nesouhlasím a žádám o uvedení ovládání převodovky do původního stavu, neboť tuto závadu způsobili oni a její oprava nebyla součástí původního požadavku. Co se týká uvedené faktury, nikde jsem v této nenašel žádné bližší určení vyměněných dílů, tedy žádné označení dílu výrobce nebo přímo název výrobce (kódové značení součástky) ke kontrole kvality. Mám tedy dotaz, jak mám postupovat při převzetí vozidla z opravy, pokud servis nebude ochoten uznat svoji chybu (jimi poškozeného dílu) zprovoznit řazení převodovky. Děkuji za brzkou odpověď. Silvestr.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment