Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
    Asi před rokem jsem z internetového obchodu koupila vanu s otočným umyvadlem do bytového jádra. Zboží v pořádku došlo, asi týden poté jsem vanu s umyvadlem nechala odborně instalovat (instaltérské firmě) do našeho bytového jádra.
    Nyní zhruba po roce používaní a zjišťování původu zápachu kolem umyvadla jsme zjistili, že se na podpůrném koši začala po kusech olupovat barva (pod ní je rez) a že umyvadlo již není otočné. Umyvadlem jsme delší dobu neotáčeli, ale v návodu nebyla zmínka o tom, že se má pravidelně otáčet nebo třeba nějak ošetřovat. Reklamovala jsem zboží prodejci, a jelikož koš nelze rozebrat a poslat prodejci (je to slepené rzí a navíc instalováno k odpadu), domluvili jsme se, že zašlu fotografie vady a zaslala jsem 2 fotografie.

    Prodejce to poslal výrobci a výrobce se vyjádřil ve smyslu, že jsme si to poškodili sami tím, že je jasně z fotek vidět naleptání způsobené prý přetékaním agresivní chemikálie přes okraju umyvadla. To výrobce usoudil na základě dvou fotografií, kde se mu odlesk blesku a vodní kámen jevil jako naleptání. Umyvadlo vůbec není naleptané (vůbec přes okraj nepřetékala agresivní chemikálie) a prodejce se prozatím ani jasně nevyjádřil, jestli reklamaci zamítá nebo ne, pouze nám přeposlal  odpovď od výrobce s návodem na používání (který mimichodom máme ještě od koupě a řídíme se jím).
    Výrobce se tam nevyjádřil k tomu, proč se již umyvadlo neotáčí (řešil pouze olouplou barvu). Pořád si myslím, že reklamuji oprávněně, že jsme si poškození sami nezpůsobili nesprávným používáním a že se výrobce pouze snaží vyvléknout z odpovědnosti. Myslíme, že se jedná o výrobní vadu - nekvalitní provedení povrchové úpravy koše, takže neodolával běžné vlhkosti v koupelně od sprchování.

    Pokud by prodejce reklamaci zamítl jako neoprávněnou, rádi bychom poslali umyvadlo i s košem nějakému znalci na posouzení, abychom dokázali naši pravdu. A v nejzažším případě by možná došlo i na soud. Máme v případě soudu nárok na úhradu nákladů souvisejících s demontáží tohoto umyvadla/koše/trubky, koupi a montáží náhradního umyvadla/koše/trubky, nákladů souvisejících se zhotovením posudku a dopravováním vadného umyvadla s košem? Vadu jsem reklamovalia v podstatě hned po jejím zjištění, ale bylo to rok od koupě (převzetí) zboží od prodejce. Jakou roli v tomto případě hraje čas? Děkuji, Adriana


    Odpověď:

    Znalecký posudek nechte vyhotovit hned, dřív než se výrobce dostane k vyhodnocení reklamace, a obratem mu jej zašlete, ať je zřejmé, že máte pro svá tvrzení pádné důkazy. V případném soudním sporu máte nárok na úhradu všech nákladů, které Vám vznikly s událostí – tzn. znalecký posudek, demontáž vany, nákup jiné. Ale především se snažte dohodnout s výrobcem i za cenu toho, že mu na základě znaleckého posudku pohrozíte soudním řešením sporu.
    Opravdový soud zvolte až jako krajní řešení.
    Majetková soudní řízení nemají prioritu ve vyřizování věci a celý spor by se mohl nepříjemně dlouho táhnout.
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování