Počet stránek ve webu: 48524

    1 1 1 1 1
    Hodnocení 5.00 (1 hlas)
    Nevyřízení reklamace nábytku do 30 dnů - jak postupovat dále?
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Zakoupili jsme si sedací soupravu a 11.11.2016 jsme si jí od prodávajícího přebírali, při převzetí jsme neshledali žádnou vadu. Doma po rozbalení jsme zjistili roztržení látky na sedačce. Manžel jel sedačku vrátit na prodejnu a dohodl se s prodávajícím na vyřízení reklamace. 5.12.2016 jsme obdrželi zprávu, že reklamace nebyla uznána.

    S tímto my ale nesouhlasíme. V reklamačním protokolu je uvedeno, že:
    1) vada zboží byla odhalena při příjmu zboží a
    2) zákazník požaduje opravu zboží i když nebude reklamace uznána.
    Když jsem se byla na prodejně informovat co tedy bude dál a jestli to aspoň bylo opraveno, nebyli mi ani schopni říci, zda vůbec je sedačka na prodejně, natož jestli je opravena. Domluvili jsme se, že budou dnes (05.12.2016) kontaktovat výrobce s nesouhlasem reklamace. Chtěla jsem se zeptat, zda mám nárok na vrácení peněz, když by sedačka nebyla opravena v reklamační lhůtě 30 dnů, která podle mého končí 11.12.2016. Prosím o rychlou odpověď, abych věděla při jednání s prodávajícím jak reagovat. Děkuji za rychlé vyřízení, Simona.

    Odpověď:

    Lhůta 30 dnů k vyřízení reklamace je stanovena v ust. § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb. , o ochraně spotřebitele, které stanoví, že reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
    Jak sama uvádíte, dne 5.12. jste obdržela zprávu, že reklamace nebyla uznána, což je třeba považovat za vyřízení reklamace, byť neuznané. Zprávu jste obdržela ve 30 denní lhůtě, proto nedošlo k porušení zákona. To, že jste požadovala opravu nemá vliv, neboť toto se vztahuje pouze na reklamaci, a ta byla vyřízena.
    Pokud by prodejce neuznal Váš nárok, pak doporučuji obrátit se na mimosoudní řešení sporů u České obchodní inspekce, více informací naleznete zde:
    https://adr.coi.cz/cs
    Pokud by ani toto nepomohlo, bude nutné se obrátit na soud s žalobou vůči prodejci.

    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování