Koupil jsem přes eshop mobilní telefon na IČO tchýně. Není živnostník, je pojišťovací agent /výjimka ze zákona, nemá živnost. list/, ale telefon potřebuje pro své podnikání, fakturu si chtěla dát do účetnictví. Byl jsem nucen telefon 2 měsíce po koupi odeslat zpět z důvodu několika vad a též kvůli tomu, že vzniklo ze strany spol. Samsung důvodné podezření, že se jedná o padělek (neexistující výrobní číslo a další odchylky oproti originálu).
Odstoupil jsem od smlouvy a chtěl peníze vrátit zpět. Prodejce "reklamaci" přijal 16.10. a 11.11. mi poslal email o neuznané reklamaci z důvodu vady vzniklé při neopatrném zacházení s mobilním telefonem. Zboží mi chtějí poslat zpět za cenu poštovného. Informoval jsem o tom i ČOI, která má však 30-ti denní lhůtu k vyřízení. Zajímalo by mě:
1. pokud mi mobilní telefon fakticky nevrátili do 30-ti dnů a neurčitě a nedostatečně vysvětlili vady telefonu a jejich původ, nesplnili tím podmínky pro reklamační řízení a nevznikla tak další možnost pro odstoupení od smlouvy?
2. pokud ne, pak mám rozporovat poplatek za poštovné za vrácení reklamovaného zboží a trvat na odstoupení od smlouvy?
3. nebo raději si mám telefon zaslat zpět i za cenu, že budu opět platit poštovné a přes soudního znalce řešit tento spor. Nevím jestli třeba telefon nevymění, nebo jeho součástky, nebo třeba záměrně nepoškodí a nebudou pak vinu svalovat na mě. A jak pak toto dokazovat u soudu. Dle internetu a i DTESTu se totiž jedná o velmi nespolehlivou firmu.
4. Mám nechat prověřit soudním znalcem, zda jde o padělek?
Děkuji, Milan
Komentáře vytvořeny pomocí CComment