Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
    Zhruba před pěti měsíci jsem zakoupil nový harddisk do PC, který nyní přestal fungovat. Vím, že mám právo na úhradu nákladů spojených s reklamací, ale jak je to se záchranou dat? Kdo hradí náklady spojené se záchranou? Děkuji, Vlastimil


    Odpověď:

    Harddisk, který přestal fungovat po pěti měsících se považuje za vadný již v době prodeje, pokud jste závadu nezpůsobil nevhodným použitím nebo skladování apod. Prokáže-li se, že závadu jste nezpůsobil, máte právo na náhradu nákladů spojených s reklamací (doprava do opravny, záchrana dat..).

    Reklamaci uplatněte u prodejce, příp. osoby odpovědné uvedené v záručním listu a uveďte, že jste závadu nezpůsobil a uplatňujete i právo na náhradu nákladů spojených s reklamací. Prodejce vyřeší reklamaci (a případné náklady spojené s dopravou vadné věci k reklamaci), pokud odmítne uhradit náklady na záchranu dat, uplatněte je u výrobce. Pokud by nedošlo k vyřešení můžete se obrátit na soud a požadovat náhradu škody.
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování