V květnu 2009 jsme s přítelkyní koupili byt v developerem zrekonstruovaném objektu. Podle kupní smlouvy je dvouletá záruka na stavební vady. Při převzetí byl sepsán předávací protokol s pár nedodělky a během následujících pár měsíců se objevily další (některé většího rázu, jako nekvalitní dřevěná podlaha nebo nedostatečné odhlučnění bytu). Do dnešního dne jsme vše několikrát reklamovali u developera, proběhlo i pár schůzí developera se SVJ (ohledně reklamací), ale výsledek je nulový. Několikrát se sice byl u nás podívat a vždy "slíbil" nějaký termín opravy, jednou nám i podepsal seznam závad s odstraněním do 31.3.2010 ... ale nikdy se nic nestalo a developer nekomunikuje, tudíž mi asi nezbyde, než povolat na pomoc právního zástupce.
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi? Norbert
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi? Norbert
Odpověď:
Doporučuji spolu s právním zástupcem sepsat tzv. předžalobní výzvu. Jde v podstatě o znění žaloby, kde se pokusíte spolu se svým právním zástupcem o vyřešení konfliktu. Pokud nebude reagovat, podáte žalobu a opatříte si znalecké posudky. Druhá možnost je, že se bude chtít dohodnout, neboť máte nárok i na náhradu nákladů řízení (právník, znalec), což by mohlo být pro druhou stranu varující.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment