Lze Vám doporučit podat reklamaci poštovní zásilky (dle čl. 40 a násl. poštovních podmínek ČP). Odesílatel nebo adresát mohou do 6 měsíců od podání poštovní zásilky (která směřovala do zahraničí) u kterékoli pošty reklamovat její dodání. Při reklamaci zásilky Vám lze doporučit nechat se zaměstnancem pošty podrobně poučit o Vašich právech z titulu odpovědnosti pošty za komplikace při přepravě zásilek.
Pro úspěšnou reklamaci je zapotřebí poště předložit originál či opis podací stvrzenky. Na základě podané reklamace pošta zjistí, zda a jak byla poštovní zásilka dodána.
Pokud byste se rozhodla vymáhat na poště náhradu škody, která Vám v souvislosti s komplikacemi při přepravě zásilek vznikla (zejména tedy náklady na placení nájemného), můžete se na poštu obrátit s písemnou výzvou k úhradě škody, kterou zde vyčíslíte (zároveň zde můžete zmínit, že v případě nevyhovění Vašim požadavkům jste připravena hájit svá práva soudní cestou).
Pokud pošta ve Vámi stanovené lhůtě nezareaguje (či bude-li její postoj negativní), můžete se obrátit na soud s žalobou na náhradu škody. V této souvislosti je však nutné upozornit, že jako žalobce budete povinna svá tvrzení prokázat, především tedy doložit příčinnou souvislost mezi Vašimi finančními výdaji, porušením smlouvy o přepravě zásilky ze strany pošty a platební neschopností Vašeho syna v Itálii, což se může ukázat jako dosti složité (pro sepsání žaloby Vám proto doporučuji kontaktovat advokáta).
Pravidla pro zasílání cenných zásilek do zahraničí zveřejňuje pošta například zde:
http://www.ceskaposta.cz/cz/sluzby/psani/zahranici/cenne-psani-do-zahranici-id238/
Komentáře vytvořeny pomocí CComment