Bydlíme v malém bytě 1+1 o rozloze 26m2 v domě o šesti bytových jednotkách. Dne 14.1.2023 nám přišla faktura od našeho dodavatele Yello s nedoplatkem za plyn ve výši 70.000 Kč a nově vyměřených zálohách ve výši 15.000 Kč místo původních 750 Kč. Byl očekáván spíše přeplatek protože máme v bytě pouze plynový sporák a plynové topení, které bylo námi odpojené a přes rok se přitápělo pouze el. topidlem.
Na základě vystavené faktury jsem šel ihned překontrolovat stav plynoměru, který je v suterénu v nezajištěné dřevěné skříni společně s plynoměrem souseda (každá bytová jednotka má plynoměr na patře). Zjistil jsem, že má plynoměr poškozenou hlavní plombu a pak také plombu u mechanického ciferníku a na samotném ciferníku jsou jasné škrábance asi od přetáčení ciferníku. Ihned byla celá věc nahlášena na policii jako poškození vandalismem a policie co přijela na místo věc zdokumentovala a já šel další den sepsat oznámení. Divné na celé věci bylo, že pouze náš plynoměr byl poškozen a to tu nemám podezření na žádnou osobu v domě. Bohužel, z mé strany v průběhu roku 2022 neproběhl žádný samostatný odečet plynu a tak nemám žádné fotky plynoměru z průběhu roku. Co je ale velice zarážející je fakt, že 9.1.2023 proběhl odečet plynárenskou společnosti Gasnet a na základě toho odečtu byla stanovena faktura v této výši. Zaráží nás ale to, že pracovník provádějící odečet z určitě už poškozeného plynoměru (tuto spotřebu bych i při maximálním výkonu neudělal dříve jak za 10 let, podle vyjádření plynaře) nenahlásil poškozený plynoměr! Mohu se tedy domnívat, že plynoměr poškodil právě on. Odečet plynoměru ze strany distributora proběhl jak to bývá, běžné, nápisem na hlavních dveřích do domu s informací, že od nějakého dne po dobu cca tří dnů (nepamatuji si přesné znění) bude v našem domě prováděn odečet plynoměrů a že má být zajištěn přístup k plynoměrům. Já byl tou dobou v práci a nemohl jsem tedy,, asistovat" při odečtu i když to není potřeba. Fotodokumentace, policejní zpráva a naše vyjádření bylo zasláno neprodleně do yello a Gasnet a až po mém urgování byl cca po 10 dnech Gasnetem odpojen poškozený plynoměr (namontován na naši žádost digitální plynoměr) a zaslán na přezkoumání. Bylo mi sděleno, že se celá věc bude prověřovat 2-3 měsíce. Před týdnem došla nová faktura od Yello, kde byl dluh smazán a byl zde naopak přeplatek 7.000 Kč a já i když neměl oficiální vyjádření měl trochu naději, že byla mnou iniciovaná,, reklamace" uznána. Bohužel, 31.3.2023 mě čekala další studená sprcha a to ve formě vyjádření společnosti Gasnet a nově vyměřené faktury. Nová faktura byla vypočítána dle zákona o neoprávněném odběru plynu a stanovena na částku 113.000Kč! Po všem co bylo z mé strany absolvováno si připadám momentálně úplně bezradně a zaráží mě stále, že se společnost nevyjádřila k postupu pracovníka při odečtu plynoměru. Děkuji za jakoukoliv radu. S pozdravem Bernard.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment