Argumentaci penzijní společnosti nerozumím. Dle znění dotazu se totiž zdá, že právo na výplatu odbytného Vám skutečně vzniklo. Konkrétně dle § 25/1 písm. a) zákona o doplňkovém penzijním spoření náleží odbytné:
"účastníkovi v případě zániku doplňkového penzijního spoření podle § 8 písm. d) nebo e), pokud spořící doba trvala alespoň 24 kalendářních měsíců a nedošlo k převodu prostředků účastníka k jiné penzijní společnosti"
Na tomto místě lze doplnit, že pojmem "spořící doba" se míní doba placení příspěvku účastníka nebo příspěvku placeného za účastníka zaměstnavatelem (§ 3 písm. b) zákona o doplňkovém penzijním spoření).
V současné chvíli Vám doporučuji penzijní společnosti písemně odpovědět a dotázat se, jak konkrétně ve Vašem případě nedošlo ke splnění zákonných podmínek pro výplatu odbytného. Nezmění-li penzijní společnost svůj názor, popř. nepodaří-li se jí přesvědčit Vás o tom, že právo na výplatu odbytného Vám skutečně nevzniklo - tzn. že mezi Vámi a penzijní společností bude trvat neshoda - budete oprávněna se v této věci obrátit buď s žalobou na soud - za tímto účelem Vám lze doporučit využít služeb advokáta:
www.advokatikomora.czpopřípadě se budete moci obrátit na finančního arbitra:
https://finarbitr.cz/cs/oblasti/penzijni-produkty.html (který je dle platné právní úpravy oprávněn řešit - mimosoudní cestou - spory mezi spotřebiteli a penzijními společnostmi).
_____________________________
Právní předpisy zmiňované v odpovědi:
zákon č. 427/2011 Sb. , o doplňkovém penzijním spoření
Komentáře vytvořeny pomocí CComment