Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Hodnocení 5.00 (1 hlas)
    Zahraniční zákazník odmítá vrátit poškozenou věc při přepravě i peníze, které obchodník poslal (kupní cenu) - vymáhání peněz
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Jsem obchodník OSVČ, provozující eshop. Na eshopu jsme přijali objednávku zahraničního zákazníka z Francie. Objednávku jsem zrealizovali, zákazník zboží zaplatil a my jsme jej prostřednictvím spedice DPD odeslali na jeho adresu. Bohužel spedice zásilku poškodila a my jsme uplatnili u spedice reklamaci. Reklamace byla uznána.

    Toto jsme sdělili zákazníkovi a zároveň jsme mu vrátili plnou kupní cenu včetně nákladů na dopravu, zároveň jsme jej vyzvali k tomu, aby poškozenou věc připravil k vyzvednutí s tím, že si pro ni na naše náklady pošleme přepravce, který nám zásilku doveze zpět. Zahraniční zákazník, přes veškerou snahu o dohodu odmítá poškozenou věc vrátit. Poškození věci je opravitelné a on si chce ponechat jak peníze, tak poškozenou věc, o které nám psal, že už si ji nechal opravit. Hodnota obchodu je 491 Euro. Dříve než se s problémem obrátím na Policii ČR, bych rád znal váš právní názor na tuto situaci, děkuji. S pozdravem Radek. P. S. : samozřejmě veškeré doklady i komunikaci se zákazníkem máme k dispozici.

     

    Odpověď:

    V tomto případě se jedná o řešení reklamace. Zde je podstatné, co bylo dohodnuto. Vaše obchodní podmínky hovoří o tom, že při reklamaci má být zboží zasláno zpět. Nicméně k tomuto v tomto případě nedošlo a reklamace byla vyřešena, aniž by bylo zboží odesláno zpět na vaši adresu. Došlo tedy k dohodě o (částečně) jiném způsobu řešení reklamace.
    Při reklamaci kupující určuje způsob jejího vyřízení, kdy může požadovat odstranění vady, dodání chybějící věci, slevu z kupní ceny či může od smlouvy odstoupit (odstoupením se smlouva ruší a strany jsou povinny si vrátit poskytnuté plnění, odstoupit může při reklamaci zákazník, nikoliv prodávající).
    V tomto případě je velmi podstatné to, co bylo obsahem reklamačního protokolu (či jiné obdobné listiny) a další komunikace s kupujícím – s čím souhlasil, co požadoval, co rozporoval apod. A jak bylo na toto reagováno z Vaší strany. Bez znalosti těchto informací nelze celou záležitost posoudit. Nicméně to neznamená, že se nemůžete obrátit na policii.  

    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování