Obracíme se na Vás s dotazem ohledně jednání cestovní kanceláře v době uzavření hranic a zákazu cestovat mimo území ČR. S manželem máme zakoupen pobyt v Řecku s odletem 16.06.2020. Vzhledem k současné situaci s neustále se rozšiřujícím koronavirem jak v ČR, tak v Řecku, rozhodli jsme se s manželem odstoupit od smlouvy na tento pobyt, a to v souladu se všeobecnými smluvními podmínkami cestovní kanceláře ČEDOK a. s. , která je pořadatelem zájezdu.
Smlouva na pobyt byla zprostředkována společností Invia. cz, a. s. Dne 25.03.2020 jsme kontaktovali Invii. cz, a. s. s naším požadavkem na odstoupení od smlouvy, bylo nám řečeno, že odstoupení od smlouvy je možné s tím, že zaplatíme storno poplatek 1.500 Kč na osobu, s čímž jsme počítali, neboť je to stanoveno ve všeobecných smluvních podmínkách CK ČEDOK a. s. Domluva se zaměstnankyní Invie byla, že druhý den se nám ozve a vše dořešíme. Druhý den se ozvala, ale bohužel pro nás s tím, že odstoupit můžeme, ale budou nám účtovány skutečně vzniklé náklady a ty jsou ve výši 34.000 Kč i přesto, že se stále ještě pohybujeme ve lhůtě 60 dnů před odjezdem dle všeobecných smluvních podmínek (tato lhůta končí dnem 17.04.2020). Tyto náklady jí byly sděleny zaměstnankyní Čedoku. S manželem jsme na odstoupení od smlouvy za těchto podmínek nepřistoupili. Zaměstnankyně Invie nám sdělila, ať situaci řešíme s Čedokem, že ona již pro nás nemůže nic udělat. V Čedoku nám sdělili, že situaci musíme řešit s Invií, že nemají oprávnění jakkoli nakládat s naší smlouvou. Na základě komunikace s Čedokem i Invií jsme s manželem chtěli doložit kalkulaci, jak došlo k výpočtu částky 34.000 Kč a o doložení skutečně vzniklých nákladů konkrétně k našemu pobytu na naše jména a datum, kdy k nim došlo. Skutečně vzniklé náklady jsou ve všeobecných podmínkách definovány jako provozní náklady Čedoku a smluvně sjednané nebo právním předpisem stanovené náhrady tuzemským a zahraničním dodavatelům služeb, proto jsme požadovali prokázání těchto provozních nákladů konkrétně k naší smlouvě. Po tomto našem smělém požadavku s námi nekomunikuje ani Čedok, ani Invia. Chtěli bychom se Vás zeptat na následující:
1) Máme právo na doložení skutečně vzniklých nákladů konkrétně za náš pobyt? Přece jen nechceme přistoupit na částku storna 34.000 Kč, zdá se nám vyčíslená suma vysoká a hlavně netransparentní. Chceme konkrétně znát, za co tyto náklady vynaložili a zda jsou opravdu v tuto chvíli již vynaložené. Máme na tyto informace právo?
2) V případě, že nyní neprovedeme odstoupení od smlouvy z naší strany, ale vyčkáme, jak se k situaci v červnu před odletem postaví sama cestovní kancelář (v případě, že bude stejný stav s koronavirem v ČR jako v současnosti), jsou opravdu povinni dle všeobecných smluvních podmínek vrátit do 14 dnů na bankovní účet veškeré finance, které jsme za pobyt uhradili nebo máme očekávat nějaké kličky?
Děkujeme za odpověď.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment