Pokud si zřetelně vzpomínáte, že jste předmětný mobilní telefon platila v hotovosti přímo v prodejně, je samozřejmě vyloučeno, abyste tuto platbu nyní opakovala.
V současné chvíli Vám doporučuji písemně (možno i e-mailem) kontaktovat předmětnou prodejnu (ideálně přímo pracovnici, která Vám telefonovala) a sdělit, že kupní cenu předmětného mobilního telefonu jste hradila hotově, a to již při jeho převzetí a nehodláte tedy tuto cenu hradit znovu.
Následně bude nutné vyčkat, zda se bude dodavatel předmětného mobilního telefonu skutečně domáhat zaplacení údajně dlužné kupní ceny soudní cestou. S ohledem na to, že dodavatel nemá (jak předpokládám) žádný důkaz o tom, že platba v hotovosti z Vaší strany neproběhla (resp. se může jednat o pouhou chybu v jeho účetnictví), je možné, že dodavatel nemá v úmyslu na Vás žalobu podávat (nýbrž pouze zkoušel, zda byste nebyla ochotna uhradit kupní cenu dobrovolně).
K tomu, aby byl dodavatel s případně podanou žalobou úspěšný, je zapotřebí, aby veškerá svá žalobní tvrzení řádně prokázal. Nebude-li toho dodavatel schopen, neunese tzv. důkazní břemeno a jeho žaloba bude soudem zamítnuta.
Tvrzení o tom, že jste kupní cenu mobilního telefonu hradila, je samozřejmě vhodné nějak prokázat. V tomto ohledu můžete použít i korespondenci, v níž například někomu sdělujete, že jste pro svého vnuka zakoupila mobilní telefon, popř. přichází v úvahu svědecká výpověď toho, kdo má o realizaci této koupě povědomí. Jako důkaz může posloužit například i výpis z Vašeho bankovního účtu, pokud z něj například vyplývá, že jste v předmětné době vybírala částku odpovídající kupní ceně mobilního telefonu.
Je obecně překvapující, že by Vám měl být (dle tvrzení dodavatele) mobilní telefon vydán bez jeho zaplacení (ačkoli i taková praxe je samozřejmě možná). V tomto ohledu Vám nicméně doporučuji prostudovat všeobecné obchodní podmínky dodavatele a ověřit zde, zda skutečně umožňují převzetí zboží bez jeho zaplacení (a to i v případě zboží v podobě mobilních telefonů).
> Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Zaplacení mobilu při převzetí v kamenné pobočce internetového eshopu - prodejce tvrdí, že mobilní telefon nebyl zaplacen, uhrazen a že platba přes bankovní kartu neproběhla
Komentáře vytvořeny pomocí CComment