Jsem živnostník, tedy OSVČ podnikající na živnostenský list, tedy ŽL. Provádím stavebně montážní dodávky se zaměřením na interiéry, nyní na základě objednávky Škoda provádím v jejich závodě dělicí prosklenou vstupní stěnu se dveřmi uvnitř chodby, tuto dodávku jsem poptal i více firem, aby ji pro mne zhotovili jako subdodávku.
Na základě nabídek a srovnatelných cen jsem vybral firmu, která nabídla přijatelnou oboustrannou dobu plnění. Dohodli jsme podmínky, obdržel jsem klasickou smlouvu, kde bylo mimo jiné uvedeno, že požadují 50% zálohu, tj. 40.000 Kč a zbytek (tj. 50%) po dokončení a předání na základě předávajícího protokolu s tím, že po podpisu smlouvy a připsání zálohy na účet a doručení na firmu zadají do výroby a poběží termín, který byl uveden na počátek k 25.10.2017. Termín dodání byl 6. týdnů (48. týden) a 7. týden (49. týden) montáž. Termín nedodrželi a po mých urgencích a jejich výmluvách emailem jsem nakonec 22.12.2017 na zakázku přijeli, zahájili ji, ale dodávku nedodělali. Něco jim chybělo, samozřejmě stále jsem trval na urychleném dokončení. Bylo mi emailem sděleno, že musím počkat, až si naplánují i práci tímto směrem (z Prahy do Vrchlabí) a pokud trvám na urychlení vyúčtují mi paušál 1.000 Kč za dopravu. To jsem samozřejmě odmítl s tím, že pokud to okamžitě nedodělají, odstoupím od smlouvy. Nakonec přijeli 26.1.2018 a opět to nedodělali, nebyli dostatečně připraveni, možná i váznoucí komunikací mezi montéry a vedoucími ve firmě. Vymlouvají se na to, že nemají potřebný díl atd. Od minulého týdne s nimi řeším možné ukončení smlouv o dílo. Napsali mi, že přijedou až 16.2.2018. Trpělivost dochází i vedoucím ze Škodovky, v pátek 2.2.2018 jsem dodavateli napsal, že pokud nebude dokončeno do středy 7.2.2018 přizvu znalce (mohu to udělat? ) se sepsáním stavu nedokončené zakázky a odstoupím od smlouvy a nechám si to dodělat od jiné firmy. Ptám se tedy co mi hrozí, když to takto ukončím nebo jak to mám provést v rámci zákonů? Dále po tomto druhém jejich pokusu o dokončení (26.1.2018) mi následně 29.1.2018 poslali závěrečnou fakturu s týdenní splatností, kde mne upozorňují na datum splatnosti. Napsal jsem, že fakturu absolutně neakceptuji, že nepostupují podle smlouvy a faktura může být vystavena pouze po podepsání předávacího protokolu, tak jak sami uvedli ve smlouvě. Navíc mi sdělili, že dílo dokončí až fakturu zaplatím. Zřejmě se domnívají, že se jedná pouze o drobné nedodělky a opravy. Pravda je taková, že dvoukřídlové dveře nejdou kvalitně zajistit v podlaze. Je tam něco ulomeno, nejsou dodělány ukončovací lišty a nejsou strhány folie. Jde o absolutně nepřijatelný stav pro pracovníky Škodovky, kteří preferují pouze kvalitní práci a v termínu. Má na to dodavatel právo, když je to v rozporu se smlouvou? Nebo to na mne jenom zkouší? Napsal jsem, že fakturu mohou vystavit až po úplném dokončení a předání a z faktury odečtou i smluvní pokutu dle smlouvy kde uvádějí 0,01% denně po termínu dokončení. Odepsali mi, že se na smluvní pokutu vystaví dobropis, je to možné? Jak tedy počítat smluvní pokuta dle jejich smlouvy, je to takto, že 7 týdnů (konec montáže) x 7 dnů je 49 dní a od té doby běží pokuta nebo se to počítá dle celých týdnech? Po této době se počítá smluvní pokuta? Může to být také s datem k 25.10.2017 /43 týden/ + 7 týdnů tj. 49. týden a od 50. týdne běží pokuta? Děkuji za pomoc Stanislav.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment