Při podobných objednávkách bohužel nesete riziko, že zboží nedorazí, bude poškozeno apod. , kdy možnosti reklamace jsou značně omezené, resp. nulové. Na nákup se totiž nevztahuje ochrana, kterou Vám poskytuje české právo, ani právo evropské unie (zejm. možnost odstoupit ve 14 denní lhůtě od smlouvy, 2 letá záruka atd.). Je tak v zásadě na prodejci (zákaznické podpoře), zda Vám peníze dobrovolně vrátí, neboť možnost vymáhání peněz po prodejci v Číně je pro Vás v zásadě nulová.
Předpokládám však, že jste platila platební kartou. Na situace, kdy zaplatíte kartou a obchodník Vám zboží nedodá, se často vztahuje možnost tzv. chargebacku. Ten poskytují jednotliví vydavatelé platebních karet, a peníze za nedodané zboží Vám vrátí. Toto se uplatňuje přímo prostřednictvím Vaší banky, případně služeb Paypal.
Doporučuji se tedy na informace ohledně chargebacku informovat přímo v bance.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Nedodání zboží zahraničním prodejcem a chargeback u platební karty, PayPal
Komentáře vytvořeny pomocí CComment