V létě 2013 nám dovozce dodal Mercedes Benz třída C, automat za 200 tis. Kč. V prvním týdnu 02/2014 nutná oprava (kolo, světlo, karoserie a něco i v útrobách). Dovozce nabídl odtah a servis vozidla - max. cena opravy 70.000 Kč s termínem opravy do dvou měsíců, souhlasili jsme s opravou a cenou max. na 80tis. Kč.
Servis nás o navýšení na částku 80.000 Kč neinformoval a bral rovnou horní strop 70.000 Kč. Dovozce dostal zálohu na opravu - 50.000 Kč. 2 měsíční lhůta vypršela, dovozce auta nám nedal kontakt na servis. Po 4 měsících se nevzdával role prostředníka. Majitel servisu postupoval formou „slibem neublížíš“.
Vůz byl opraven 09/2014. Manžel vůz přebíral s „naším“ automechanikem v provozovně servisu, byly shledány nedostatky. Zaměstnanec servisu řekl, že první dva měsíce na auto vůbec nesáhli. Vadnou převodovku raději neopravovali. Olej byl na naše náklady obratem odborně vyměněn, ale převodovka i nadále vykazuje závadu. K případu neexistuje žádný podepsaný dokument, jen faktura ze servisu. Faktura nebyla opravena. Mezi 02/2014 a 09/2014 probíhala komunikace telefonicky a přes SMS. Servis slíbil dodělat opravu, 2 měsíce tak neudělal. Od 8.10.2014 servis nereaguje vůbec. Majitel servisu je neznámo kde. Byla uhrazena záloha 50.000 Kč na účet dovozce, který dle svých slov směřoval majiteli servisu 40tis. jako zálohu na servis a 10 tis. si nechal na zajištění laku. Dovozce zajišťoval i karosárnu a odtah, ale to už je myslím mezi ním a majitelem servisu. Z naší strany zbývá doplatit 32tis. Kč. Vůz byl místo dvou měsíců na opravě měsíců sedm a přesto vykazuje závady a nedodělky, které nejsou dodnes odstraněny. Částka za opravu je písemně zmíněna jen na chybné faktuře. Některé závady, jako závadu převodovky, odmítá majitel servisu odstranit. Majitel serivus říká: „Já nejsem mechanik na Mercedes“…. Soupis dílů a prací, který jsem na panu P. po předání vozu vyžádala, zní 98.000 Kč, fakturováno je dohodnutých 80.000 Kč za opravu + 2tis za odtah vozu. Manžel se několikrát mezi 02/2014 a 09/2014 dotazoval, jestli se cena nějak nenavýší a panem P. i dovozcem mu byl utvrzován, že původně dohodnutá cena platí. „Náš“ nový mechanik vůz oproti panu dokáže skutečně opravit, ale budou to další náklady. Majitel servisu nedokázal za 10 měsíců vůz opravit, ale dle svých slov, protože je již nyní při ceně 82.000 Kč ve ztrátě, odmítá cokoliv (např. cenu odstranění vad a nedodělků jiným servisem) odečítat. "Naším" mechanikem i námi uživatelsky byly shledány vady a nedodělky, pročež vůz nepovažujeme za opravený. "Náš" mechanik potvrdil, že se ve voze náhradní díly uvedené v soupisu nacházejí. Cena některých položek je diskutabilní. Chtěli bychom opravu jinde, jak postupovat vůči nespolehlivému majiteli servisu?
Mohu dostat nějaké odškodné za to, že jsme nemohli vozidlo užívat 10 měsíců místo smluvených 2 měsíců? Děkuji, Magdaléna
Komentáře vytvořeny pomocí CComment