V dubnu 2011 jsem na ulici našla originálně zabalený balík firmy PPL, donesla ho neprodleně na místí MěÚ, kde si ho převzala úřednice a dala mi potvrzení s razítkem, včetně kopie DL. Na faktuře u balíku byla uvedena cena cca přes 27.000,- Kč. Druhý den mi volala paní ze ztrát, že si balík převzal řidič PPL a zdali mu může dát mé tel. číslo.
Když mi volal a poděkoval chtěl se revanžovat a já mu řekla, že firma je určitě na takové situace pojištěna (nefungoval mu zámek u zadních dveří, měl tam pouze gumocuk a ten praskl a balík vypadl) a že očekávám to, na co mám nárok, tedy 10%, (na mateřské s hypotékou by pomohly). Řidič řekl, že volal na vedení PPL, ale tam o tom nechtěli ani slyšet a že to má zaplatit ze svého, na což nemá. A že to zkusí vyřešit a ozve se. Neozval se mi dodnes nikdo. Nerada bych o nálezné přišla - už jen z principu! Ale na koho se obrátit? Na MěÚ, aby mi pomohl, nebo přímo jen na PPL? A jaké argumenty uvést, jakou formou? Děkuji, Milena
Odpověď:
Ze zákona máte nárok na vyplacení nálezného a to ve výši 10% z hodnoty nalezené věci, tedy 2.700,- Kč a to od vlastníka nalezené věci, tedy PPL. Proto sepište výzvu k vyplacení nálezného, kde popište skutkové okolnosti nálezu a vyčkejte na reakci. Pokud se firma PPL neozve, pak můžete podat žalobu na vyplacení nálezného.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment