Stala jsem se obětí podvodu, zřejmě phishingu. Při prodeji zboží jsem zadala do falešného formuláře DPD přihlašovací údaje do Mbank. Bohužel mě podvodník umluvil i o verifikační kód pro přidání zařízení, aby na něj zaplatil platbu za zboží. S domněním, že na účtu nemám prostředky, jsem ho zaslala. Poté v noci již vše běželo automaticky.
Žádost o načerpání úvěru 300.000 Kč, poté čtyři odchozí platby na účet Airbank a okamžitý výběr peněz z bankomatu. K načerpání úvěru a k odchozím platbám byl zapotřebí potvrzovací kód, který byl v průběhu noci zasílán na můj telefon. S vědomím, že jsem nic nepotvrzovala jsem ve 3 hodiny ráno zablokovala svůj účet, bohužel bylo již pozdě. Kódy museli být zasílány z banky i podvodníkům, jelikož banka stvrdila jak úvěr tak odchozí platby. Vše zaprotokolováno na policii. Jeden právní názor se opírá o rozhodnutí soudu, kdy soud posuzoval zda k újmě přišla banka, či klient a došel k závěru, že klient, tudíž si po něm banka může nárokovat 300.000 Kč. Druhý právní názor argumentuje, že klient se stal obětí podvodu a úvěr fakticky nenačerpal, tudíž je na straně policie vypátrat podvodníky a banka by měla požadovat škodu po nich. Možná i to, že kódy chodily i na jiné zařízení. Jsem důchodce a nemohu si dovolit zaplatit další desetitisíce advokátovi s nejistým výsledkem. Mohli byste prosím poradit? Děkuji.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment