Obdržela jsem vyúčtování služeb za uplynulý rok z Bytového družstva. Do 30ti dnů byla lhůta na případnou reklamaci. Zaslala jsem BD doporučený dopis, v této lhůtě, kde a v jakých položkách vidím nesrovnalosti. Jsou to více jak dva měsíce - nikdo neodpověděl. Pokud pominu částku, kterou jsem reklamovala a BD si ji strhlo (2200kč), jde mě již spíše o drzost a nemorálnost tohoto postupu.
Není to poprvé, kdy takto nereagují na korespondenci. Naposledy jsem žádala o snížení nájemného, neboť ročně přeplácím téměř 10000 na zálohách.Odpovědi jsem se dočkala až po upomínce.Prosím, zdali mě můžete upřesnit, co je vlastně pivinností pracovníků BD.Opravdu si dělají co chtějí - mají pojistku "na blbost" a v případě soudní dohry zaplatím svého právního zástupce a z mých peněz je placen a právník BD. Děkuji za odpověď. Radka
Odpověď:
Vámi uvedené činnosti družstva zákon blíže nespecifikuje. Počítá se s podrobnější úpravou ve stanovách družstva. Doporučuji tedy prostudovat tento dokument, neboť je pravděpodobné, že v něm naleznete řešení. Pokud i poté nebudete spokojena, máte právo domáhat se svých práv na členské schůzi. Doporučuji Vám tedy svolat členskou schůzi za účelem vyjasnění výše záloh a dalších potřebných skutečností. Členská schůze je nejvyšší orgán družstva, představenstvo je jí odpovědné a je jejím rozhodnutím vázán a musí ho realizovat.
V případě soudního řízení sporného, se hradí náklady řízení podle úspěchu ve věci. Soud tedy uloží straně, která ve věci neuspěla, aby uhradila náklady řízení i druhé straně. Pokud tedy přistoupíte k soudnímu řízení a nebudete úspěšná, budete povinna hradit i náklady na právní zastoupení družstva.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment