Jak řešit situaci kdy došlo k havárii v bytě za nepřítomnosti nájemníka? Odjeli jsme na delší dobu (dva měsíce) mimo domov. V bytě kde bylo elektrické topení, došlo ke zkratu v elektroinstalaci a vypnul se jistič. Došlo k výpadku topení, jeho kompletnímu zamrznutí a poškození. Majitel domu měl naše klíče (náhradní), kdyby se něco podobného stalo. Pronajimatel nechal bez konzultace s námi vše opravit, s tím že jsme se vrátili a vše již bylo nové, vyměněné, byl pojištěn.
Nyní na nás požaduje rozdíl mezi cenou opravy a částkou zaplacenou pojišťovnou, což je jeho první formální komunikace ve věci této havárie. Před tím nám jen napsal že došlo k havárii, ta se bude muset opravit. Částka tvoří zhruba 50% ceny opravy (cca 50.000 Kč). Náprava havárie s námi, jako nájemníky nebyla vůbec konzultována. Byla okamžitě vybrána firma, která opravu provede, máme jen konečnou fakturu. Nevíme, jestli oprava nešla udělat levněji. Pronajimatel na nás platbu požaduje s tvrzením, že jsme si měli zařídit hlídání bytu. To nebylo možné, nikoho takového nemáme. Dan
Komentáře vytvořeny pomocí CComment