Ráda bych se poradila ohledně správného postupu řešení a odpovědnosti za odstranění v tomto případě. Pořídila jsem si byt v novostavbě cca 5 let starý (20182023), který jsem pořizovala již od majitele nikoliv developera. Součástí bytové jednotky je terasa, která je vedena jako společný prostor bytového domu, kde jsem výlučný uživatel tj. náleží k užívání k bytové jednotce.
Byt se nachází v prvním nadzemním podlaží a terasa je jakoby střechou nebytového prostoru, který je pod bytem. Při dešti mi začala vlhnout zeď, která je na straně terasy a při přívalovém dešti došlo k průniku vody v takové míře, že zdivo v bytě bylo vlhké do 60 cm skrz celý byt tj. i příčné stěny, kdy došlo k poškození vestavěných skříní včetně nutné demontáže kvůli mokru a plísním. Tím, že v bytové jednotce je jen jedna strana, kde se nachází okna a je to strana, kde je terasa, tak je zřejmé, že závada, zatékání do bytu je právě z terasy. Z důvodu, že terasa je společný prostor, tak vše bylo nahlášeno na SVJ mailovou formou, později i přes datovou schránku jako žádost o odstranění závady. Bohužel výbor je nečinný a na mé výzvy nereaguje. Nečinností může docházet k dalšímu průniku vody do bytové jednotky a k dalšímu poškozování majetku. Ráda bych se informovala, zda je můj výklad správný a opravdu je SVJ odpovědný za odstranění závady a musím vyžadovat tedy nápravu od SVJ a zároveň vyžadovat náhradu škody za poškození majetku? V případě, že by neuběhlo od předání bytu ještě 5 let, je možné byt reklamovat u developera jako skrytou vadu a mohu jí reklamovat i já, která byt kupovala již od prvního vlastníka? Předem děkuji za odpověď. Tina.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment