V listopadu 2017 jsme se odstěhovali z bytu, ve kterém jsme bydleli 2 roky. Majitel nám totiž v březnu 2017 oznámil, že jej prodává. Následně nám zaslal dopis o jeho prodeji a prosil o zpřístupnění bytu k prohlídkám. S tímto jsme tedy souhlasili. Asi od léta na nás jeho realitní makléř vyvíjel tlak, kdy se odstěhujeme, že má několik vážných zájemců a oni potřebují znát datum, kdy bude byt volný.
Na ten popud jsme si tedy hledali jiné bydlení a to se nám podařilo najít na začátku listopadu 2017. Poslali jsme tedy výpověď z nájmu, a vzhledem k okolnostem (zájemci o byt a jeho okamžitou koupi) jsme žádali o zkrácení výpovědní lhůty nebo její úplné zrušení. Majitel neměl ani toliko slušnosti, aby odepsal nebo se vůbec s námi setkal na předání klíčů. Vše za něj vyřizoval poměrně neschopný realitní makléř. Na předání klíčů s sebou neměl ani předávací protokoly. Díky tomu jsme v tomto opuštěném bytě platili i nadále energie, protože majitel si je na sebe přepsal až v 2. polovině února 2018 a to ještě tím způsobem, že na plynárnách je nahlášen jiný (vyšší stav), než byl reálný při opouštění bytu. Tímto jeho jednáním mi vznikl nedoplatek. V této chvíli jsem po něm žádala vyúčtování za teplo a vodu v bytě a ani na tuto výzvu nereagoval (2017 činil náš přeplatek cca 8.000 Kč). Pro shrnutí - má naši kauci (15.000 Kč), ale s tou již nepočítáme, jelikož jsme tedy nedodrželi výpovědní lhůtu (nájemné bylo 6.100 Kč + služby). Co mu ale určitě nechci nechat, je náš přeplatek na službách. Jak mohu v této věci postupovat? Děkuji, Brigita
Komentáře vytvořeny pomocí CComment