09/2017 jsme si koupili byt a stali se členy SVJ. Nyní se konalo shromáždění vlastníků bytových jednotek, kde programem schůze mělo být schválení závěrky, rozpočtu a rekonstrukce společných prostor. K pozvánce nebyly připojeny podklady, ani nebylo uvedeno, kde je možné se s podklady seznámit, i když ve stanovách to máme uvedeno.
Mám byt v osobním vlastnictví. O veškeré finance domu se stará firma, která má většinový vlastnický podíl na tomto domu. Byt koupen v roce 2004 od vlastníka této firmy pana X. Pan X mi teď 5.9.2018 sdělil, že mi neúčtují náklady na roční revize komínu, které v domě každý rok probíhají a ptá se, jestli mám nějaký např. plynový průduch.
Chtěli bychom poradit ohledně společenství vlastníků bytových jednotek SVJ. V domě je několik bytových jednotek (13) a čtyři nebytové jednotky (garáže v přízemí budovy). Já jsem jedním ze čtyř vlastníků garáží a pro upřesnění uvádím, že ani jeden vlastník garáže nevlastní v tomto domě byt. Může to znít jakkoliv zvláštně, ale developer to takto tehdy umožnil.
Pronajímatel nám napsal zprávu 6 dnů před koncem nájemní smlouvy, že vzhledem k situaci na trhu je nucen zvednout nájemné. 3 dny před koncem smlouvy jsem mu po jeho urgenci potvrdil v SMS, že prodloužíme nájem, jelikož jsem nestihl najít jiný byt. Dva dny poté jsem sehnal jiný nájem a s omluvou napsal pronajímateli zprávu, že již pokračovat nechceme.
Strýc má pronajatý byt v Komunitním dome seniorů (dále jen KoDus) v Bystřici okres Frýdek-Místek. Tyto byty mají charakter podporovaných bytů zvláštního určení a nakládání s nimi a jejich pronájem se řídí ustanovením zákona č. 89/2012 Sb OZ. Strýc se nastěhoval do bytu 1.11.2017 a první dotaz se týká prvního vyúčtování.
Dotaz se týká stavebního práva, konkrétně oprav stavby na pozemku, jejíž vlastníci jsou rozdílní. Stavba byla postavena 1986 a využívána byla jiným vlastníkem jako skladovací a nebytový prostor, následně v roce 2003 byla kolaudována jako obchodní prostory. V roce 2012 přešla směnou do mého vlastnictví, bohužel to byl velký zbor, opadané zdivo, střechou zatékalo, výkladce rozbité, apod.
Sdružení společensví vlastníků bytů Novákova 368, registrovaný název od 12/1996. Děvět vlastníků bytů, devět spoluvlastníků domu a pozemku. Nyní jsme tlačeni ke změně názvu, změně stanov. Jsme povinni se podřídit k těmto změnám? (dikce zákona 89/2012 Sb.) nebo stačí doplnit stávající stanovy notářsky ověřeným dodatkem o nutné prvky stanov dle uvedeného zákona.
Pronajímám byt a chtěla bych nájemci dát Výpověď z bytu z důvodu prodeje. S nájemcem jsem se už dohodla, že byt k 31.12.2018 opustí. Nájemce má smlouvu do 31.12.2019, ale byt chci prodat v lednu 2019. Prosím o radu, jak mám postupovat, jaký § se k dané situaci vztahuje, jak má Výpověď z bytu vypadat - VZOR, kdy mám nájemci vrátit vratnou kauci (po vyúčtování za topnou sezonu? ) atd. ? Děkuji za odpověď. Anděla.
Dcera pronajala byt na 4 měsíce, na dobu určitou do 31.8.2018. V ujednání ve smlouvě je, že v případě prodlevy s placením nájmu o více než 14 dní může dát nájemníkovi výpověď s výpovědní lhůtou 1 měsíc. Tak se i stalo, vůbec nezačal platit, výpověď převzal 29.6.2018.
Obracím se na Vás s dotazem, který se týká finančního vyrovnání dle § 7 odst. 3 zákona 67/2013 Sb. Bydlím v nájemním domě. Dne 25.6.2018 jsem obdržela opravné vyúčtování služeb za rok 2017. Nedoplatek je požadován uhradit v termínu do 31.8.2018. Je to oprávněný požadavek? Pro finanční vyrovnání dle výše uvedeného zákona platí 4 měsíční lhůta ode dne doručení vyúčtování příjemci služeb.