Počet stránek ve webu: 47726

    1 1 1 1 1
    Hodnocení 4.00 (1 hlas)
    Řidič dopravce AmbroExpres nechal balík u domu bez zavolání zákazníkovi a balík se ztratil - co teď?
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Zde popíšu problém s doručením zásilky a chtěl bych vědět resp. poradit co můžu ještě udělat, nebo jak mám dál jednat s obchodem, který se mnou už nechce tuto záležitost řešit. Přišel jsem o necelých 8.000 Kč a nemám zboží ani peníze. Moje zkušenost je naprosto odstrašující a až neskutečná, jak se obchod zachoval. Když jsem objednal vanu a bidetové sprchy, tak bylo vše v pořádku, až do okamžiku doručení. V objednávce jsem uvedl adresu, aby šla objednávka dokončit, jelikož na té adrese nebydlíme, ale stavíme barák cca 200 m od té adresy, tak jsem tuto informaci zadal v objednávce do pole POZNÁMKY a připojil GPS souřadnice a prosbu o to, aby nás řidič ráno v den doručení informoval, jelikož jsme v práci. Dva dny před doručením mě kontaktoval dopravce AmbroExpres, že budou doručovat zboží, abych upřesnil adresu, pokud se liší od uvedené a že nás řidič bude informovat, tak jsem jim také poslal přímo navigační bod na místo vykládky. V den doručení cca v 11:30 jsem se informoval u dopravce, jak je na tom řidič s doručením našeho zaplaceného zboží a na to mi bylo sděleno, že zásilka byla doručená někdy kolem cca 10:30 h dopoledne, jenže doma nikdo nebyl. Po příjezdu domů zásilka nikde, tak jsme se šli podívat k nejbližšímu baráku, kam jsme zadali adresu a tam také nic nebylo. Hned jsem vše řešil a na to mi poslal dopravce foto od řidiče, že tu zásilku vyložil u baráku. Jenže to vyložil na adrese u baráku kde neměl, podle fotky od řidiče to byl ten nejbližší barák od našeho rozestavěného. Každopádně řidič to tam asi takhle nechal a nikdo mu to tam určitě nepřevzal, jen to tam nechal ležet a my teď nemáme zásilku a ani peníze. Dopravce AmbroExpres a Mexen.cz odmítají jejich chybu a nechtějí mi vrátit peníze nebo poslat nové zboží, prý jsem zadal adresu, na kterou se to doručilo podle nich. Tuto situaci jsem s nimi řešil téměř měsíc a pouze po emailu, nemají ani české zastoupení, ani kontakt, abych to mohl řešit s nějakým Čechem aspoň po telefonu. Je to velká prasárna a vůbec co udělal ten řidič, jak si mohl dovolit někde nechat takhle velkou zásilku bez převzetí, bez zavolání! Děkuji za názor a o radu, co ještě podniknout, zda je nějaká šance, že dostanu peníze zpět. Pěkný večer,
    Ševčík.

    Odpověď:
     

    Vaše situace je frustrující a ukazuje na neprofesionální přístup dopravce, řidiče AmbroExpress, ale  i obchodu. Níže uvádím kroky, které byste mohl podniknout, abyste zvýšil šanci na úspěšné vyřešení problému a případné vrácení peněz.


    1. První krok: Znovu písemně kontaktujte obchod a dopravce

    • Popište situaci: V klidném, formálním tónu zopakujte problém a přiložte veškeré důkazy, které máte (foto od dopravce, komunikace e-mailem, potvrzení objednávky se souřadnicemi, atd.).
    • Upozorněte na porušení povinností:
      • Dopravce porušil pravidla doručování, pokud zásilku ponechal na místě bez vašeho podpisu a bez převzetí.
      • Obchod jako prodávající nese odpovědnost za doručení zboží (§ 2087 a násl. občanského zákoníku), dokud není zboží řádně předáno kupujícímu.

    2. Uplatněte reklamaci zboží u prodávajícího

    Podle českého práva odpovídá za doručení prodávající (Mexen.cz), nikoliv dopravce. Obchod je povinen zajistit, aby zboží bylo doručeno na místo určení a převzato vámi, jako kupujícím.

    • Postup reklamace:
      • Zašlete obchodníkovi písemnou výzvu (doporučeným dopisem s dodejkou), ve které požadujete buď nové doručení zboží, nebo vrácení peněz. Upozorněte, že obchod neplní svou povinnost zajistit řádné doručení.
      • Pokud obchod reklamaci zamítne, zašlete mu další výzvu a upozorněte na možnost dalšího právního postupu (viz níže).

    3. Kontaktujte Českou obchodní inspekci (ČOI)

    • Pokud obchod sídlí v EU a zamítá řešit váš problém, můžete podat stížnost k České obchodní inspekci. ČOI pomáhá spotřebitelům v přeshraničních sporech v rámci EU.
    • Podání stížnosti: Vyplňte online formulář na stránkách ČOI a připojte veškeré důkazy.

    4. Podání trestního oznámení

    Pokud je zřejmé, že zásilka byla odcizena (například někdo z blízkého okolí viděl řidiče, jak zboží pokládá, nebo máte důkaz, že zásilka zmizela), můžete podat trestní oznámení na neznámého pachatele na Policii ČR.

    • Případné důkazy: Foto od dopravce, komunikace s dopravcem a obchodem, svědectví.
    • Policie může zahájit vyšetřování, zda došlo k trestnému činu.

    5. Obraťte se na advokáta nebo dTest

    • Pokud výše uvedené kroky nebudou úspěšné, obraťte se na právníka, který vám pomůže se sepsáním výzvy před žalobou. Taková výzva často přiměje protistranu jednat.
    • Alternativně můžete využít služby dTestu, který poskytuje právní poradenství spotřebitelům a pomáhá řešit podobné spory.

    6. Mimosoudní řešení sporu (ADR)

    • Pokud je obchod registrován v EU, můžete využít mimosoudní řešení sporu prostřednictvím platformy EU pro řešení sporů online (https://ec.europa.eu/consumers/odr).

    7. Případné podání žaloby

    • Pokud obchod sídlí v EU, můžete podat žalobu na vrácení peněz u českého soudu (jako spotřebitel máte právo žalovat ve své zemi).
    • Před podáním žaloby je důležité mít dobře zdokumentované důkazy o vašich pokusech o nápravu.

    Důležité: Šance na úspěch

    • Ano, šance na úspěch existuje. Obchod odpovídá za doručení zboží a nemůže se zbavit odpovědnosti tím, že odkáže na chybu dopravce.
    • Pokud budete postupovat systematicky a využijete výše uvedené kroky, máte reálnou šanci na náhradu škody.
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.
    Komentáře pod články slouží k okomentování stránky. Pokud chcete poslat dotaz našim právníkům, pokračujte ZDE. Do komentářů prosíme nevkládejte dotazy. Děkujeme.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování