V květnu 2024 jsem se zaregistroval na Senzino.cz, jako obvykle nic jsem nečetl z podmínek a zplatil si jeden měsíc
Protože se ukázalo že tam jsou jen fejk profily hned jsem to přestal platit a odešel
po čase my zasilali maily že jim dlužím za následující měsíce poplatky, že tam bylo v ujednání nejaké automatické prodlužování členství, dokonce mi od nich z německa kde sídlí přišel fyzický dopis na moji adresu s tím že mám dluh zaplatit jinak to předají vymačské službě nebo soudu jejich maily byl jeden zmatek chodili třeba tři souběžně s různou dlužnou částkou někde i 2700, - jinde 1500 Kč nakonec jsem těch 1500 Kč uhradil že budu mít klid ale oni mi to stále navyšují a posílají, navic bez zaplacení mi znepřístupnili profil takže jsem nemohl zrušit odběr, až dnes (05.01.2025) jsem zjistil, že bez přihlášení šel profil aspon smazat, což jsem udělal stále po mě chtějí asi 60 EUR mam se bát nějakych sankcí nebo dokonce soudu exekuce, nebo na to nemají právo a mám je poslat někam a ignorovat? nebo musím furt platit? jednoznčně je to podvod, protože slibovali i vrácení peněz když se neseznámým a to se ani nestalo a já jim to psal ale vůbec na to nereflektují jaky mám prosím zvolit postup? mám se s nimy soudit? nemám moc pěz jsem invalidní důchodce. Děkuji.
Obchodní právo, vztahy, smlouvy
Senzino.cz chce členské poplatky i když má fejkové seznamovací profily - jak se bránit?
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 73
Vaše situace se Senzino.cz se zdá být typickým příkladem sporné praktiky tzv. automatického prodlužování smluv u online služeb. Podobné platformy často fungují na hraně legálnosti a spoléhají na neinformovanost uživatelů. Zde je doporučený postup, jak se bránit a chránit:
1. Ověření smluvních podmínek
Nejdříve by bylo dobré zjistit, zda jste při registraci skutečně souhlasil s automatickým prodlužováním členství. Pokud takové ujednání nebylo jasné a přehledně uvedeno, mohlo by být neplatné, protože smluvní podmínky musí být podle evropské legislativy transparentní a srozumitelné.
2. Právo na odstoupení od smlouvy
Podle evropské legislativy máte právo odstoupit od smlouvy na dálku do 14 dnů bez sankcí. Pokud jste toto právo neuplatnil, stále by mělo být v rámci férového jednání zřejmé, kdy a jak jste mohl smlouvu zrušit. Pokud vám znemožnili zrušit členství nebo deaktivovali účet, mohlo by jít o nekalou praktiku.
3. Další platby – legitimita dluhu
To, že jste již jednou zaplatil 1 500 Kč, neznamená, že musíte platit další požadavky, pokud nejsou oprávněné. Pokud částky neodpovídají a nejsou doloženy smluvními podmínkami, může jít o neetické nebo neoprávněné vymáhání.
4. Co můžete udělat nyní:
Ignorování výzev: Pokud výzvy přicházejí od samotné společnosti, můžete je ignorovat, zejména pokud částky nejsou jasně doloženy. Mnoho podobných služeb zastrašuje uživatele pouze hrozbami, aniž by podniklo skutečné kroky.
Dopis o ukončení smlouvy: Pokud jste dosud neodeslal písemné odstoupení nebo výpověď, můžete to udělat i nyní, nejlépe doporučeným dopisem. Uveďte, že žádáte ukončení jakéhokoli členství a že dluhy považujete za neoprávněné.
Kontaktujte Českou obchodní inspekci (ČOI) : Můžete podat stížnost na nekalé obchodní praktiky. ČOI může věc prošetřit, pokud se jedná o spotřebitelský spor.
5. Hrozby exekucí a soudů
Je velmi nepravděpodobné, že by tato společnost skutečně podala žalobu v Česku nebo nařídila exekuci. Náklady na takový soudní spor by pro ně pravděpodobně převyšovaly částky, které požadují. Navíc pokud byste obdržel jakékoli soudní dokumenty, museli byste být informován oficiální cestou. V tomto případě lze předpokládat, že se jedná spíše o zastrašování.
6. Možnost obrany
Pokud by došlo k dalším pokusům o vymáhání:
V případě, že obdržíte dopis od inkasní agentury, požádejte o doložení oprávněnosti dluhu (např. kopie smlouvy a důkazy o tom, že jste souhlasil s platbami).
Pokud by skutečně došlo na soudní řízení, obraťte se na právníka. Pravděpodobnost úspěchu společnosti je malá, pokud jejich smluvní podmínky nebyly jasné a férové.
Doporučení:
Nekomunikujte dál s firmou, pokud neobdržíte oficiální soudní dokumenty.
Zvažte podání stížnosti na ČOI nebo evropskou platformu pro řešení spotřebitelských sporů (SOLVIT).
Nenechte se zastrašit hrozbami exekuce – pokud firma postupuje neeticky, mají slabou pozici.