Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 3885
Potřeboval bych poradit, jak sepsat dodatek ke kupní smlouvě na automobil. S kupujícím jsem se dohodl 14 dní po prodeji auta, že mu slevím určitou částku, za to, že se vzdá práva na skryté vady. Je to možné, popř. jak by měl dodatek vypadat? Nebo lze kupní smlouvu sepsat znovu s nějakým dodatkem? Děkuji za odpověď.
- Základní údaje
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1025
Budeme otevírat kadeřnictví a ze začátku si nemůžeme dovolit platit pevný plat. Chceme se se zaměstnanci dohodnout na procentech ze zisku. Ale nevíme jak ošetřit smluvně takový pracovně právní vztah. Příklad: 1 zákazník zaplatí za poskytnuté služby 1.000 Kč, pracovník který tu službu provedl dostane 40% (400 Kč), z provedené služby.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1242
Přes booking.com jsem zarezervoval hotel Vista v Ostravě pro 2 osoby od 15.7.2020 do 19.7.2020. Částku 440 Eur jsem zaplatil předem i s vědomím 100% storna. Důvodem je, že v tomto termínu se v Ostravě koná festival Colours of Ostrava. Hotel bez platby předem tedy téměř není možné s ohledem na vysoký zájem v tomto termínu sehnat.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1343
Na rodinném domě mi zatékala střecha. Objednal jsem firmu, ta střechu opravila, za opravu jsme zaplatil. Po cca 2 měsících začala střecha opět zatékat, firmu opakovaně (min 20 x - telefonicky, SMS, emailem) vyzývám již téměř dva roky, občas se tu její pracovníci objeví, udělají nějakou úpravu, ale střecha stále zatéká.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Vlaďka Šťastná (soc. prac.)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1022
Moje teta byla od prosince 2016 umístěna v chráněném domě jako nesoběstačná. Na stravu a ubytování jsem platila z jejího důchodu 12.700 Kč, jak bylo uvedeno ve smlouvě. Úhrada za péči měla být plně hrazena z příspěvku na péči (§73 odst. 4a) zák. č. 108/2016 - rozumím tomu dobře? ), který jí byl přiznán.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1260
Mám na Vás prosbu ohledně zrušení dovolené v Turecku. Máme zaplacenou zálohu na dovolenou v Turecku s all inclusive. Cestovní kancelář nám nabízí za rušení dovolené storno poplatek ve výši 5.960 Kč a nebo vycestovat dle současných vydaných opatření.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 961
Pokud vím, tak 1.4.2020 začala platit novela zákona, která mi ukládá jako právo odstoupit od smlouvy u poskytovatelů připojení a operátorů. Takže pokud odstoupím od smlouvy po déle jak třech měsících neplatím nic a mohu změnit poskytovatele. Ovšem můj provider si za odstoupení od smlouvy účtuje "instalační poplatek", který platím pouze pokud odstoupím dříve jak za 24 měsíců.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1028
U CK Exim Tours jsme zakoupili zájezd do Turecka 24.7.2020 (odlet). Vzhledem k epidemiologické situaci (pandemie koronaviru) tam, kterou bedlivě sleduji to nevypadá moc příznivě. Už jsem požádal o storno zájezdu podle § 2535, kde se odvolávám na situaci a obavy z nákazy koronavirem COVID-19.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1201
Jak máme postupovat, když jsme si přes společnost GO TO GATE koupili letenky od ČSA z Prahy do Amsterdamu a zpět. Jedna objednávka a dvě rezervace. Let se měl uskutečnit v pátek 15.5.2020 - tento let byl oficiálně zrušen - koronavirus, ale zpáteční let 18.5.20 zrušen nebyl.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1448
Od 6.4.2020 mám písemně sjednán stornopoplatek zájezdu a do dnešního dne mi peníze nebyli zaslány. Cestovní kancelář se neustále vymlouvá. Dle mého názoru se jedná o bezdůvodné obohacení. Je možno dlužnou částku vymáhat po cestovní kanceláři exekučně? Děkuji za odpověď. Oldřich.