Daně, obchod, živnost, podnikání
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 1288
Ve druhé polovině července 2019 jsme byli na pizze v restauračním zařízení Obecní hospoda Dětkovice u Prostějova. Překvapilo nás, že paní hospodská psala útratu hostů na lístečky jako "za starých časů" a pak že nám nebyl vydán EET doklad z pokladny. Mají restaurace v současné době ještě nějakou výjimku a nemusí mít EET poklady a vydávat doklady o zaplacení zákazníkům? Děkuji, Mojmír
- Základní údaje
- Uložil(a): Ing. Tomáš Heczko (daňová poradna)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 3617
Je nutné platit daň při darování auta vyřazeného z obchodního majetku synovi. Auto je rok po vyřazení, účetně odepsáno. Používala jsem ho jako fyzická osoba neplatící DPH. Děkuji za odpověď. Olina
- Základní údaje
- Uložil(a): Ing. Tomáš Heczko (daňová poradna)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 4093
Z důvodu stěhování jsem si půjčila v autopůjčovně dodávku. Dle požadavků jsem zaplatila cenu za půjčení a částku 6.000 Kč jako vratnou kauci v případě poškození vozidla. Bohužel jsem dodávku na pumpě odřela o zábranu (sloupek). Vše jsem nahlásila a s majitelkou dodávky jsme se domluvily, že si prozatím ponechá kauci, než přijde vyjádření škodné události z pojišťovny.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 998
Prosím o info, jestli můžu požadovat vrácení části ceny sportovního kurzu. Syn (8 let) tento týden absolvuje týdenní fotbalový kurz. Již druhý den se ale zranil. Ke zranění došlo bez cizího zavinění. Běžel si pro míč mimo hřiště a narazil hlavou do zábradlí. Výsledkem jsou 4 stehy a konec kurzu. Zábradlí obepíná celé hřiště, jsou v něm výplně z pletiva. Nicméně v některých polích pletivo zcela chybí a vyvozuje dojem, že je zábradlí průchozí - chybí výstražná barva, celé zábradlí je natřené tmavě zelenou barvou.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 841
Přes Sbazar jsem zakoupila knihovnu. V inzerátu psali, že je běžně opotřebená. Když mi ji stěhováci dovezli zjistila jsem, že rohy jsou naštípnuté a že je naprasklá. Navíc nedodali všechny součásti, které byly inzerovány, ale největší problém je že ji do bytu nenastěhuji, protože je příliš velká. Když jsem prodejce požádala, jestli by si ji nemohli vzít zpět, řekl mi, že bazarové zboží nelze reklamovat. Navíc prodejce je firma s nábytkem Apropos.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 2679
Při prohlídce aut v autobazaru jsem se unáhlila a rezervovala si auto sepsáním rezervační smlouvy. Požadovali 10.000 Kč zálohu.
Peníze jsem u sebe neměla, jen tři tisíce tak se sepsala smlouva na 3 tisíce rezervační poplatek s tím že jsme se ústně dohodli, že zbylých 7.000 Kč pošlu na jejich účet. To jsem učinila o 3 dny později. Na těch 7.000 Kč není žádná smlouva.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 814
Koupila jsem rozbalený vysavač na baterii (Dyson) s roční zárukou. Těsně před koncem záruky se výrazně snížil čas vysávání. Faktura byla vystavena 21.5.2017 a 20.5.2019 jsem prodejci odeslala e-mailem reklamační list, který má na stránkách, a vysavač následoval poštou. Reklamace mi byla zamítnuta s odůvodněním:
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Živnosti a jejich provozování
- Zobrazení: 4720
Měla bych dotaz na podmínky a možnosti k nabízení pozemku (prostor) na stanování (přenocování, kemping), popř. možnost přistavění vlastních karavanů společnosti Permission Marketing Europe s. r. o. , Ostrava IČO 02879395 nebo možnost parkování vlastním karavanem.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 4372
30.3. 2016 jsme podepsali dodatek smlouvy o rozšíření poskytovaných služeb poskytnutí internetu s firmou UNET v domění že je tato služba jako ty předešlé na dobu určitou 2 roky, Až nyní jsem zjistil že je služba podle smlouvy do 31.8.2021 tedy na 65 měsíců. Navíc se původní firma UNET změnila v roce 2018 na firmu PODA sídlící úplně někde jinde.
- Základní údaje
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1164
Jsem majitelkou CHS a chovám psy s průkazem původu, tedy PP. 10.8.2018 jsem prodala štěně * 17.6.2018 novému majiteli. Štěne bylo prohlédnuto veterinárním lékařem při kontrole vrhu, kterou jako CH, S máme povinnou. Štěně bylo shledáno "zdravé a bez vad". Po prodeji cca 2,5 měsíce (celou dobu majitel o pejskovi informoval jak se mu daří, jak prospívá a jak jej milují) píše, že pejsek neraguje na rány na hluk, na volání, ale jinak je v pořádku, baští, hraje si, o vše se zajímá.